شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
استان البرز رتبه اول متون نمایشنامه جشنواره ملی فانوس را کسب کرد

البرز- استان البرز رتبه اول متون نمایشنامه جشنواره ملی فانوس را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، پویا پارسا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویدادها در سطح ملی برگزاری جشنواره ملی فانوس است که در حوزه هنر و رسانه با میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد و استان البرز با کسب رتبه اول در یکی از شاخه‌های این جشنواره خوش درخشید.

وی افزود: در مرحله استانی جشنواره فانوس شش اثر منتخب استانی به مرحله داوری جشنواره ملی ارسال شد که یک اثر از البرز به نام نمایشنامه «یزله» به نویسندگی هنرمند البرزی جناب اقای محسن رحمانی رتبه اول در شاخه مجموعه متون نمایشنامه را کسب کرد.

رئیس شعبه سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس استان البرز اضافه کرد: نمایشنامه یزله روایت‌گر بخش ناگفته‌ای از زندگی «محمد جهان آرا» و زنی به نام (عشرت) که در بحبوحه انقلاب اسلامی و سپس جنگ تحمیلی زیر سایه جهان آرا بسیاری از گذشته خود را از بین برد. در این اثر، صحرا (دختر عشرت) عامل مهم روایت خود، خانواده و شهر خرمشهر و… می‌شود.

وی عنوان کرد: بهره‌گیری از قاب متنوع و جذاب هنری، گفتمان سازی هنر دفاع مقدس، تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در قاب هنر و رسانه، تبدیل دانش ضمنی به دانش تصویری، ارتقاء کیفیت تولیدات هنری و سینمایی، گسترش ارتباط و جذب هنرمندان شیفته فرهنگ شهادت، ارتباط موثر و جذاب با نسل جوان از اهداف شش گانه این جشنواره بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها