شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
تحقق تدریجی دستاوردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار است/ حلقه میانی جبهه فرهنگی باید میدان‌دار باشد

کرمانشاه- مدیرکل هماهنگی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تحقق و بهره برداری تدریجی دستاوردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار است، گفت: حلقه میانی جبهه فرهنگی باید میدان‌دار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در کرمانشاه، مهدی رمضانی چابک در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه اظهار کرد: امروز شاهد افزایش هر روزه نقش و اثرگذاری جبهه مقاومت هستیم و این نقش آفرینی مایه افتخار دولت‌های اسلامی است.

وی با اشاره به نقش استان کرمانشاه در جبهه‌های مقاومت در زمان دفاع مقدس افزود: این استان به تعبیر مقام معظم رهبری سینه ستبر است و اگر امروز به عنوان نماد مقاومت از آن یاد می‌شود نشان از پایمردی مردمان کرمانشاه است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر ایران امروز طلایه‌دار گفتمان و عرصه مقاومت است همگی برخاسته از فرهنگ مقاومت مردم این سرزمین است.

رمضانی چابک ادامه داد: آنچه که امروز در فلسطین از فجایع انسانی می‌بینیم و رقم می‌خورد برای مردم کرمانشاه خاطره است با این تفاوت که در آن زمان رسانه و حمایتی برای به نمایش کشیدن درد منشی دشمن سفاک نبود و مردم این استان آموخته‌اند که مقاومت چیست و چگونه معنا می‌شود.

وی، سربلندی امروز جامعه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه مقاومت را حاصل مقاومت مردم ایران دانست و گفت: اگر امروز صحبت از فرهنگ مقاومت و سربلند در عرصه بین الملل داریم به واسطه خون شهدایی است که جان را در این راه فدا کردند و حالا دنیا شاهد موفقیت ایران در مسیر مقاومت است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سلسله مشخصی از محورهای اصولی خود دارد که بر اساس اصل عدالت فرهنگی و بازگشت عدالت محوری و همچنین اصل مردمی سازی و تقویت مجموعه‌های فرهنگی استوار است.

رمضانی چابک بیان کرد: در حوزه عدالت فرهنگی امروز در نقطه‌ای قرار گرفتیم که زیر ساخت‌ها لازم برای تحقق آن فرآهم شده و مسئله تقویت بنیه مالی در بوجه تعیین شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس تبصره بنده «ه‌» بودجه کشور مجموعه شرکت‌ها مکاف شدند که یک درصد از منابع خود را در فرهنگ هزینه کنند که بخشی از این به استان‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی به رفع نیاز و نقطه ضعف مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در پی جذب ۴۰۰ نیرو در این مجموعه در سال جاری هستیم که بخشی از این جذب نیرو به حوزه استان ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

تحقق تدریجی دستاوردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار است/ حلقه میانی جبهه فرهنگی باید میدان‌دار باشد

رمضانی چابک اضافه کرد: مصوبات لحاظ شده در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه نیز به منظور پیشبرد اهداف و تحقق برنامه‌های مشخص شده است.

وی به تحقق و بهره برداری تدریجی دستاوردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: در حوزه سینمایی طی دو سال گذشته ۲۲۰ سالن راه اندازی شد و در حالی که ۵۰۰ سالن پیش از این در کشور فعال بود این عدد امروز به ۷۵۰ مورد رسیده و امید است که تا پایان سال به یک هزار سالن سینما دست پیدا کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت کارنامه عدالت فرهنگی خوب دانست و افزود: تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی مسئله مهم و مورد توجهی است که اگر قرار باشد کار فرهنگی عمیقی در حوزه فرهنگی انجام شود باید حلقه‌های میانی میدان‌داری کنند.

رمضانی چابک حلقه‌های میانی جریان فرهنگی را مجموعه‌هایی دغدغه مند خطاب کرد و مطرح کرد: این حلقه از مجموعه فرهنگی که پاسدار اصول بیان شده در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند باید شناسایی و تقویت شده و سپس ریل گذاری برای تحقق اهداف تعریف شده این مجموعه انجام گیرد.

در این مراسم پوریا جلالی طی حکمی از سوی «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سرپرست اداره کل ارشاد استان کرمانشاه منصوب و معارفه شد.

پوریا جلالی پیش از این به عنوان معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه، دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه و مدرس دانشگاه فعالیت داشته است.

گفتنی است؛ پیش از این علی صفدری مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را بر عهده داشت که با حکم استاندار کرمانشاه به سمت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها