سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۳:۴۲
عزم جدي مسوولان براي افزايش سطح كيفي نمايشگاه كتاب تهران

دكتر محسن پرويز، رييس بيست‌ و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و دكتر محمدرضا وصفي، مدير بخش بين‌الملل نمايشگاه كتاب، امشب در بخش گفت‌وگوي خبري شبكه دوم سيما، جزييات آماده‌سازي و نحوه خدمت‌رساني به مخاطبان نمايشگاه را تشريح كردند. معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در اين گفت‌وگو، افزايش كمي و كيفي خدمات به مخاطبان را از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين دوره از نمايشگاه برشمرد و گفت: با بهره‌گيري از تجربيات نمايشگاه‌هاي سال‌هاي گذشته درصدد برآمده‌ايم بزرگ‌ترين نمايشگاه كتاب كشور را با بهترين امكانات و كمترين كاستي‌ها برگزار كنيم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، رييس بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در گفت‌وگوي خبري شبكه دوم سيما، با اشاره به عزم جدي مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برگزاري هرچه بهتر نمايشگاه كتاب، برگزاري جلسات متعدد كارشناسي در شوراي سياستگذاري اين نمايشگاه را از جمله اقدامات اساسي و راهگشا در اين زمينه نام برد. 

محسن پرويز، با اشاره به اين‌كه پروژه بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، بلافاصله بعد از پايان كار نمايشگاه بيست و يكم كليد خورده است، استفاده از تجارب نمايشگاه‌هاي قبلي و نمايشگاه‌هاي استاني را عنصري كارآمد در برنامه ريزي نمايشگاه بيست و دوم برشمرد.

دكتر پرويز با بيان اين كه در نمايشگاه امسال نيز از عرضه كتاب‌هاي ويراست اول حمايت خواهيم كرد، گفت: امسال بيش از 150 هزار عنوان اثر خارجي در نمايشگاه كتاب تهران در بخش خارجي عرضه مي‌شوند. 

وي درباره بخش داخلي نيز به ثابت نگه‌داشته شدن نرخ غرفه‌ها در چهار سال اخير اشاره كرد و گفت : شوراي سياست‌گذاري با تصميم خود مبني بر عدم افزايش قيمت نرخ غرفه‌ها از ناشران كوچك حمايت كرد و با اين راهكار به عدالت نزديك‌تر شد.

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، همچنين از توجه ويژه مسوولان نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به نحوه ارائه خدمات در بخش بين‌الملل خبر داد و گفت: ثابت نگه داشتن نرخ يارانه خريد ارز و اجاره بهاي غرفه‌هاي نمايشگاه از جمله نكاتي است كه در اين عرصه مغفول مانده و در سه سال گذشته هيچ تغييري نكرده است.

وي ادامه داد: البته قيمت كتاب‌هاي خارجي افزايش داشته است كه در برابر اين افزايش، سقف خريد براي هر گروه خريدار، بيست‌هزار تومان افزايش يافته و از 80  هزار تومان در نمايشگاه دوره قبل به يكصدهزارتومان در نمايشگاه بيست و دوم رسيده است.

 مدير بخش بين‌الملل نمايشگاه كتاب تهران نيز در اين گفت‌وگوي خبري از حضور موثر ناشران كتاب‌هاي الكترونيكي در اين دوره از نمايشگاه خبر داد و گفت: در نمايشگاه بيست و دوم براي نخستين بار ناشران كتاب‌هاي الكترونيك حضور پيدا خواهند كرد.
 
«محمدرضا وصفي» با اشاره به اين كه در اين نمايشگاه علاوه بر ناشران e-book و e-journlist كتابخانه‌هاي بين‌المللي الكترونيكي نيز حضور دارند، افزود: كتابخانه‌هاي بين‌المللي الكترونيكي نيز در كنار اين ناشران حاضر خواهند بود و به عرضه خدمات خود خواهند پرداخت.» 
 
بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني (ره) تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط