سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۴
«قزل‌آلای خال‌قرمز» به نمايشگاه می‌آيد

«قزل‌آلاي خال‌قرمز» عنوان مجموعه شعری از مجید سعدآبادی، شامل ۴۴ قطعه شعر سپيد در ۹۵ صفحه است که به همت گروس‌ عبدالملكيان توسط دفتر شعر جوان منتشر و براي نخستين‌ بار در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ارائه می‌شود.\

مجيد سعد‌آبادي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين مطلب افزود: اشعار اين مجموعه در طي سال‌هاي ۸۵ تا ۸۷ و در موضوعات مختلف سروده شده است.

وي ادامه داد: موضوعات اشعار اين مجموعه درباره عشق، مرگ، زندگي و خوشبختي است.

سعدآبادي درباره زبان شعرهايش اشاره كرد: من حدود ۱۰ سال است كه به صورت حرفه‌اي شعر می‌گويم و هميشه دوست داشته‌‌ام كه در اشعارم انديشه‌اي متفاوت را بيان كنم.

وي تاكيد كرد: معتقدم شاعر بايد زندگي كند و از تجربيات خودش به همراه تخيلاتش سخن بگويد. شعر من بازگوی همین مسائل است.

اين شاعر درباره تاثيرپذيري از شاعران ديگر گفت: احساس مي‌كنم خواندن اشعار ساير شاعران به صورت حرفه‌اي و نقد و بررسي آن‌ها در ناخودآگاه فرد تاثير می‌گذارد و به طور ناخودآگاه به تاثيرپذيري شاعر از ساير شاعران مي‌انجامد.

وي اظهار داشت: هرچند دنيا پر از تكرار و دلزدگي است و تاثير‌پذيري شاعران از يكديگر امري تقريبا اجتناب‌ناپذير است، اما مي‌شود تا حدي از اين تاثيرپذيري جلوگيري كرد.

سعدآبادي ادامه داد: با مطالعه تاريخ و فلسفه مي‌توان به گسترش انديشه‌هاي فلسفي در شعر كمك كرده و از سوي ديگر از اين تاثيرپذيري‌ها و تكراري شدن عناصر شعر جلوگيري كرد.

وي درباره ماهيت شعر تاكيد كرد: شعر پيونددهنده مضامين متفاوت است، به همین دلیل از شعر مي‌توان در تمام حوزه‌ها و رشته‌ها در بيان انديشه و افكار استفاده كرد.

مجموعه شعر «قزل آلاي خال‌قرمز» در ۹۵ صفحه به همت گروس عبدالملكيان و طرح جلد علي ملامحمدي توسط دفتر شعر جوان منتشر و در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب ارائه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط