شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۵
دوره‌های آموزش قرآن کریم و زبان فارسي در تاجيكستان برپا شد

مراسم دوره‌های آموزشی قرآن کریم و کلاس‌های زبان، ادبیات و خط فارسی در سطوح مختلف، سوم ارديبهشت جاری در رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در تاجيكستان برپا شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی قرآن کریم در سطوح مقدماتی و متوسطه در موضوع‌هاي قرائت، تجوید و تفسیر و همچنین کلاس‌های زبان، ادبیات و خط فارسی در سطوح مختلف، از جمله آموزش خوشنویسی و حافظ‌ خوانی، با حضور ۱۰۰ نفر از علاقه‌مندان به این رشته ها برگزار شد.

در این مراسم، علی کبریایی‌زاده، کارشناس رايزني فرهنگی ايران، طی سخنانی آموزش زبان و خط فارسی را عنصری هویت‌ساز دانست و افزود: آشنایی با خط فارسی علاوه بر اینکه ما را به بزرگان علم و ادب و معرفت و میراث فرهنگی مان پیوند می‌زند، سبب اتصال ما به دنیای علم نوین هم می‌شود.

وي ادامه داد: فراگیران خط فارسی این امکان را می‌یابند که از هزاران منبع معتبر و همچنین محیط گسترده دنیای مجازی که به زبان فارسی در موضوعات مختلف اطلاعات علمی ارائه می‌کند، استفاده کنند. 

كبريايي زاده گفت: خط فارسی قابلیت حمل هنر را دارد و هیچ خط دیگری را نمی توان یافت که تا این اندازه از قابلیت و ظرفیت برخوردار باشد. خوشنویسی دنیایی از رمز و راز را در خود جای داده و به علاوه، زمینه‌ ورود سایر رشته‌های هنری همچون تذهیب را هم فراهم می‌آورد. 

وی درباره دوره آموزشی قرآن کریم نیز تاكيد كرد: دوره‌های آموزش قرآن کریم در سطوح مختلف و در موضوعات روخوانی، تفسیر و تجوید با کیفیت مطلوب آموزش از نظر انتخاب مدرسان و افراد مسلط به موضوع انجام می‌شود و مخاطبان و علاقه‌مندان فراوانی از همه اقشار دارد.

کبریایی‌زاده تصريح كرد: رایزنی فرهنگی ايران تلاش کرده همه‌ساله در ماه مبارک رمضان با حضور یکی از قاریان بین‌المللی ایرانی دوره بازآموزی برای معلمان کلاس‌های قرآن برگزار کند.

وی علاقه قشرهای مخلف مردم تاجیک اعم از دانشجویان رشته‌های مختلف و دانش‌آموزان به آموزش قرآن را ناشی از ریشه‌دار بودن دین در فضای جامعه تاجیکستان دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط