شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۲
راهكارهاي عملي براي رفع كم‌ تحركي

اثرات كم ‌تحركي و راهكارهاي عملي براي رفع آن در كتابي با عنوان «تجربيات حركتي كودكان» اثر «كالاس بالستر» با ترجمه دكتر مجيد فراهاني و فهيمه كاظمي از سوي نشر بامداد كتاب منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب ضمن تشريح عوارض كم ‌تحركي نظير پرخاش، گوشه‌گيري و عدم اعتماد به نفس، راهكارهايي براي برطرف كردن آنها ارايه مي‌كند.

مطالعه اين كتاب علاوه بر دانشجويان رشته تربيت بدني به ويژه رشته حركات اصلاحي و رفتار حركتي، براي تمامي مربيان و معلمان ورزشي و والدين نيز كاربرد دارد، زيرا والدين با مطالعه آن، اطلاعاتي در زمينه اهميت تحرك و تجربيات حركتي در رشد شخصيت و توانايي جسمي، رواني و اجتماعي فرزندان‌شان كسب مي‌كنند و راهكارهاي مقابله با معضل كم‌تحركي آنان را مي‌آموزند. 

كم ‌تحركي در كودكان سه تا ده سال، محور اصلي اين كتاب است زيرا تحرك، به ويژه در اين گروه سني براي تكامل شخصيت آنها اهميت زيادي دارد.

هدف كتاب «تجربيات حركتي كودكان» اين است كه كودكان كم ‌تحرك  در درجه اول تجربيات موفقيت‌آميزي در زمينه تحرك و اثرات مفيد آن به دست بياورند تا از اين طريق حس اعتماد به نفس و خودباوري در آنها تقويت شود و آنها آمادگي پيدا كنند بدون ترس، با چالش‌هاي موجود درباره خود و محيط پيرامون خود روبه‌رو شوند.

اين كتاب در 12 فصل تنظيم شده است كه از مهمترين آنها مي‌توان به «تحرك براي رشد و تكامل كودك، امري ضروري و غيرقابل اجتناب است»، «امكانات عملي ما در انجمن‌هاي ورزشي»، «چگونه مي‌توانيم كمبودها را شناسايي كنيم»، «اثرات كمبود تجربيات حركتي و راهكارهاي عملي براي رفع آنها» و «كودكان و نوجوانان داراي كمبود تجربيات حركتي» اشاره كرد.

كتاب «تجربيات حركتي كودكان» در شمارگان 3000 نسخه، 239 صفحه و بهاي 35000 ريال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط