سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
مراسم تجلیل از هنرمند پیشکسوت خوشنویسی یزد برگزار می‌شود

یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از برگزاری مراسم تجلیل از «محمود حرازی یزدی»، هنرمند پیشکسوت یزدی به مناسبت هفته خوشنویسی خبر داد.

احسان عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برنامه‌های هفته خوشنویسی در یزد گفت: همزمان با هفته خوشنویسی ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری با حضور اصحاب فرهنگ و هنر استان برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه تخصصی خوشنویسی با حضور هنرمند برجسته خوشنویسی کشور استاد «یادگار خیام» روز در روز چهارشنبه ۱۹ مهر در محل مجتمع امام (ع) در بلوار دانشجو از ساعت ۱۵ تا ۲۰ از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: افتتاح نمایشگاه خوشنویسی با عنوان یادگار مهر در روز ۲۰ مهر ساعت ۱۷ با حضور «محمود رهبران» و «یادگار خیام» در محل کتابخانه مرکزی در بلوار بسیج نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

عابدی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از استاد محمود حرازی یزدی، هنرمند خوشنویس یزدی در روز شنبه ۲۲ مهرماه در سالن هلال احمر این استان خبر داد.

حرازی‌زاده در سال ۱۳۷۹ در هشتمین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم در تهران، «کاتب» و «خادم نمونه» شناخته شد و کتیبه‌نویسی چندین مسجد، خوشنویسی روی قاب و قدح با طلای خالص و نوشتن یک جلد قرآن به ابعاد ۱۰۰ ×۷۰ سانتیمتر از شاخص‌ترین آثارش است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط