سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
اهدای قرآن و کتاب «زنجان میزبان مهربان» به رئیس سازمان جهانی «مایم»

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در پی برگزاری جشنواره پانتومیم، یک جلد قرآن کریم و کتاب «زنجان میزبان مهربان» به رئیس سازمان جهانی «مایم» اهدا شد.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر زنجان میزبان جشنواره بین‌المللی پانتومیم است و این جشنواره از 17 تا 20 مهرماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور هنرمندان دیگر کشورها در این رویداد بین المللی، محملی فراهم خواهد کرد تا فرهنگ و اندیشه «ایرانی اسلامی» با زبان شیوای هنر پانتومیم به نمایندگان کشورهای حاضر منتقل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به سفر مارکو استوجانوویچ رئیس سازمان جهانی مایم به زنجان در جریان این مسابقه هنری گفت: برای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی یک جلد قرآن کریم به رئیس سازمان جهانی مایم اهدا شد.

حسنی ادامه داد: در همین راستا یک جلد کتاب « زنجان میزبان مهربان» هم که شامل اماکن تاریخی زنجان است و توسط شهرداری زنجان گردآوری شده است به رئیس سازمان جهانی مایم اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ زنجانی‌ها و آشنایی با مفاخر این استان از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار در برگزاری جشنواره بین المللی پانتومیم است، گفت: در همین راستا برنامه‌های جانبی برای شرکت کنندگان برای معرفی استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: همچنین در نظر داریم آثار برتر ارائه شده در این جشنواره در قالب کتابچه چاپ شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها