یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
نثر روان و ادامه‌دار کتاب «دختر شینا» هر خواننده‌ای را مجذوب خود می‌کند

آذربایجان‌غربی-مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان میاندوآب گفت: داستان کتاب «دختر شینا» براساس زندگی خانم قدم‌خیر محمدی کنعان همسرشهید حاج ستار ابراهیمی هژیر نوشته شده و نثر روان و ادامه‌دار این کتاب هر خواننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در میاندوآب، حاجیه آهنگری صبح یکشنبه در  جلسه معرفی و نقد کتاب «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده، که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندوآب و با همکاری امور بانوان فرمانداری شهرستان در محل اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شد، گفت: داستان کتاب «دختر شینا» براساس زندگی خانم قدم‌خیر محمدی کنعان همسرشهید حاج ستار ابراهیمی هژیر نوشته شده است.

وی افزود: همسرشهید زندگی خود را در این کتاب از بدو تولد تا زمان شهادت شهید به تصویر کشیده و مخاطب خود را با تمام کم و کاست و جزئیات زندگیش آشنا می‌کند.

آهنگری با  بیان اینکه این کتاب 263 صفحه و 19 فصل دارد گفت: خاطره‌گویی خانم قدم‌خیر در کتاب به صورت داستان است که با به دنیا آمدن ایشان و نحوه‌ی اسم‌گذاری او توسط عمویش آغاز می‌شود و با تعریف خواب از جانب خانم قدم‌خیر در صفحه 249 به پایان می‌رسد و مابقی صفحات عکس‌هایی از شهید و همسرش است.

مسئول امور بانوان فرمانداری میاندوآب با اشاره به اینکه نثر روان و ادامه‌دار کتاب هر خواننده‌ای را تا پایان با خود همراه می‌کند، گفت: شیر مردان و شیر زنانی بخشی از تاریخ این کشور را ساختند که از خود گذشتند تا هموطنان، فرزندان و آیندگانمان با سربلندی در ایران زندگی کنند و این کتاب نشانگر رشادت شیر زنی است که تمام بار یک خانواده را از ابتدای آغاز زندگی مشترکشان بدوش کشیده است و در بازتاب از خودگذشتگی یکی از سرداران بزرگمان بوده است که در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها