چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
صدور حکم جایگزین حبس/ خرید کتب فرهنگی کتابخانه مرکزی ارومیه به ارزش 200 میلیون ریال

آذربایجان‌غربی- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: خرید کتب فرهنگی کتابخانه مرکزی ارومیه به ارزش 200 میلیون ریال حکم جایگزین حبس دادگاه کیفری 2 شهرستان ارومیه است.

ناصر عتباتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، افزود: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان، احمدعلی خادم عرب باغی رئیس شعبه 112 دادگاه کیفری 2 شهرستان ارومیه، با احراز شرایط قانونی و رضایت متهمین، متهم پرونده را به جای 6 ماه حبس به خرید اقلام، داروها و تجهیزات پرتو درمانی و سایر موارد مشابه مجکوم کرد.

وی افزود: این مجازات خرید لوازم به ارزش 500 میلیون ریال به بیمارستان امید ارومیه و نیز 500 میلیون ریال به بیمارستان قلب حضرت سیدالشهداء ارومیه جمعاً به ارزش یک میلیارد ریال تحت نظارت معاون دادستان عمومی و انقلاب ارومیه و در حکمی دیگر متهم پرونده را به خرید کتب فرهنگی جهت استفاده عمومی در کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های شهر ارومیه تحت نظارت معاون دادستان عمومی و انقلاب ارومیه به ارزش 200 میلیون ریال جایگزین از 1 سال حبس تعزیری محکوم کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: این قضات فرهیخته به جای صدور مجازات حبس که دارای آثار بسیار مخربی است، رای به خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌ها صادر کرده‌اند.

وی افزود: امیدواریم آمار مجازات‌های جایگزین حبس به نحو چشمگیری افزایش یابد و قضات رسیدگی کننده نهایت استفاده را از این ظرفیت بسیار ارزشمند قانونی کنند.

این مسئول ادامه داد: مسلما هر چقدر بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه به معنای واقعی تقویت کنیم و مردم را به این سمت و سو سیر دهیم و علاقمند کنیم و بر این اساس مناسبت‌های اجتماعی  تنظیم شود، بیشتر آسیب‌های اجتماعی اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی در صدور رای‌های فرهنگی بیشترین سهم را در کشور دارد و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، قضات در اعمال مجازات جایگزین به خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جزو جایگزین‌ها است‌. 

عتباتی در پایان گفت: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها