یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
برپایی نمایشگاه «QPEX1» در قم

اتحادیه چاپخانه‌داران قم با همكاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ کشور نمایشگاه «QPEX1» را برگزار می‌کنند.

علی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از رایزنی با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ کشور خبر داد و عنوان کرد: بیش از هشت سال است که نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در قم برگزار نشده است، در این میان با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که این استان در حوزه چاپ دارد تصمیم به برپایی نمایشگاه گرفتیم.
 
وی افزود: در این زمینه طی صحبت‌هایی که با برگزارکنندگان نمایشگاه ایفپکس داشتیم، قرار شد تا نمایشگاه «QPEX1» به زودی برگزار شود، در ابتدا قصد داشتیم آبان‌ماه برگزار کنیم اما به دلیل محدودیت زمانی به سال آینده موکول شد.
 
موسوی‌نژاد با بیان اینکه هدف ما این است تا نمایشگاهی در سطح و استاندارد نمایشگاه ایفپکس برگزار کنیم، گفت: موقعیت‌های کاری بسیار خوبی در قم فراهم است، ما قصد داریم در این نمایشگاه بخش عمده توانمندی‌های خود را به نمایش بگذاریم، امروز بسیاری ازواحدهای صنفی ما 95 درصد محصولات خود را به عراق، تاجیکستان و عراق صادر می‌کنند.
 
وی یادآور شد: بخش زیادی از این چاپخانه‌ها در بخش کتاب فعال هستند، امکان انتشار کتاب‌های درسی و غیردرسی در قم، همچنین  در زمینه بسته‌بندی فعالیت‌های خوبی در قم وجود دارد و نمایشگاه می‌تواند به بارور شدن ایده‌ها و نظرات کمک کند.
 
موسوی‌نژاد همچنین درباره دیگر تفاهم‌های انجام شده با اتحادیه صادرکنندگان، توضیح داد: موضوع تسهیل فعالیت‌های صادراتی و کمک به فعالان حوزه چاپ در قم، همچنین حضور صنعتگران قمی در پاویون چاپ ایران در نمایشگاه چاپ دبی در این دیدار بررسی شد.
 
به گفته وی، اتحادیه چاپخانه‌داران قم از سال 1360 فعال است و 520 واحد صنفی مرتبط با صنعت چاپ و واحدهای وابسته در این تشکل صنفی عضویت دارند که از این تعداد حدود 480 واحد فعال‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها