سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تمدید فراخوان انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی تا 18 مهر

مهلت ارسال اثر به چهارمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی که با هدف حمایت از تولید علم و انتشار آثار مؤثر در توسعه علمی کشور برگزار می‌شود تا 18 مهر‌‌ماه تمدید شد.

کاظم آرمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری چهارمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی، عنوان کرد: پیش از این قرار بود که آثار تا ۵ مهر‌ماه به دبیرخانه ارسال شود اما با تصویب هیئت‌مدیره این زمان تا ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

وی افزود: انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با هدف حمایت از تولید علم و انتشار آثار مؤثر در توسعه علمی کشور، چهارمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی را همزمان با پنجمین جشنواره نشر دانشگاهی برگزار می‌کند.

آرمان‌پور همچنین به شرایط انتخاب کتاب‌های برگزیده اشاره کرد و ادامه داد: این آثار باید منتشرشده (تالیفی و ترجمه) در سال 1401 و در رشته‌های دانشگاهی اعم از علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی و دامی، هنر و معماری باشند.

وی ادامه داد: کتاب‌ها باید مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی منتشر شده و از محتوای مناسب علمی و نوآوری در ارائه موضوع برخوردار باشند. شیوه نگارش، ترجمه، ویرایش علمی، ادبی و صوری متن و کیفیت حروف‌نگاری، صفحه‌آرایی، گرافیکی، رسم‌الخط، کیفیت چاپ و صحافی و طرح جلد نیز ازجمله ضوابط حضور در این دوره است. 

آرمان‌پور، رعایت حقوق نشر در ترجمه آثار را نیز از دیگر ضرورت‌های چهارمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی معرفی کرد و گفت: پدیدآورندگان و ناشران آثار دانشگاهی می‌توانند تا ۱۸ مهرماه نسخه‌ای از کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه کتاب برگزیده دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب، حدفاصل خیابان دانشگاه و ابوریحان، ساختمان فروردین، پلاک ۱۱۸۲، طبقه چهارم، واحد ۱۵، انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها