جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
رونمایی از مجموعه کتاب «دو دریا» و «مقیم دریا» در آخرین روز از همایش بین‌المللی شمس و مولانا

آذربایجان‌غربی-دبیر اجرایی نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در شهرستان خوی گفت: رونمایی از مجموعه کتاب دو دریا و کتاب مقیم دریا، سخنرانی معتمدیان؛ استاندار آذربایجان‌غربی، شالویی؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مجید شاه‌حسینی؛ رئیس فرهنگستان هنر از جمله برنامه‌های روز آخر نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی است.

رضا جعفرپور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، گفت: رونمایی از مجموعه کتاب دو دریا و کتاب مقیم دریا، سخنرانی معتمدیان؛ استاندار آذربایجان‌غربی،شالویی؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و  مجید شاه‌حسینی؛ رئیس فرهنگستان هنر از جمله برنامه‌های روز آخر نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی است.

وی افزود: سخنرانی‌های شهبازی در مورد سیاست و حکومت از نگاه مولانا، ناصر مهدوی؛ تابش نور شمس در مولانا، برپایی میز هندوستان با حضور اعظم لطفی، بلرام شکال، حامد وفایی در مورد شمس‌پژوهی در هند از جمله برنامه‌های نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی است.

جعفرپور سخنرانی امیرحسین ماحوزی در مورد تصویر معشوق در دیوان شمس (معشوق از رهگذر تصویرات شمس)، اجرای علی نخستین شاکر با تک‌نوازی سه تار و آواز، سخنرانی محمود آجار و ایپک شنگول در مورد شمس‌پژوهی، محمد طاهری خسرو با عنوان استادان شمس، ارائه مقاله دوم  سیده سوزان انجم روز با عنوان پیوند نیاز و راز: تحلیل رابطة وجودی انسان و خدا از منظر شمس تبریزی و مولانا از یگر برنامه‌های صبح روز آخر این همایش است.

دبیر اجرایی نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در شهرستان خوی ادامه داد: سخنرانی نصراله‌پور؛ شهردار خوی، معتمدیان؛ استاندار آذربایجان‌غربی، نجف‌زاده؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رونمایی از تصنیف«مرید»، شالویی؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی،  مجید شاه‌حسینی؛ رئیس فرهنگستان هنر، اجرای گروه موسیقی ماهور، سخنرانی پورمحمدی، معاون سابق سازمان برنامه و بودجه و حجت الله ایوبی با موضوع آرامگاه شمس از رویا تا واقعیت از جمله برنامه‌های آئین اختتامیه نهمین همایش بینالمللی شمس و مولانا در مجتمع فرهنگی آموزشی بوتراب است.
 
چعفرپور رونمایی از مجموعه مقالات،  کتاب دو دریا و  مقیم دل را آخرین برنامه  نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا سال 1402 در شهرستان خوی عنوان کرد.

وی افزود: همچنین در روز نخست همایش شمس و مولانا نیز ۱۰ نفر شمس و مولاناپژوه داخلی و خارجی مقالات خود را با مضامین پیوند معنوی شمس و مولانا، بررسی آثار شمس و مولانا و تاثیرات اجتماعی و فرهنگی این دو مراد و مرید ارائه کردند.

جعفرپور بیان کرد: با توجه به فراخوان‌های صادر شده در خصوص دریافت مقاله، ۱۸۷ مقاله به دبیرخانه این رویداد بین‌المللی ارسال شده بود که از میان آنها، ۲ مقاله به شکل ارائه و ۲۳ مقاله برای چاپ توسط داوران انتخاب شده است.

دبیر اجرایی نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در شهرستان خوی گفت: دیروز از اولین تمبر بلوکی از جنس طلا با نقش شمس و مولانا که قالب آن از طرف سازندگان به موزه شمس تبریزی در خوی اهدا و رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها