پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
تبیین 5 مسئله اساسی فرهنگی در یزد در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور

یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از تشکیل کمیته‌های تخصصی پنج‌گانه در زمینه مسائل فرهنگی استان در برش استانی مهندسی فرهنگی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، نشست کمیته تخصصی فرهنگ، هنر و رسانه در برش استانی مهندسی فرهنگی استان یزد پیش از ظهر پنجشنبه با حضور تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: این نشست در راستای تبیین برش استانی مهندسی فرهنگی کشور برگزار می‌شود و کمیته فرهنگ، هنر و رسانه آن نیز در استان تشکیل شده است.

وی افزود: این نقشه در سال ۹۷ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و به استانداران برای انجام آن ابلاغ شد و در سال گذشته در استان یزد به عنوان اولین استان به صورت پژوهشی آن را تعریف کردیم.

عابدی گفت: در این سند هر استانی مسائل کلان فرهنگی استان خود را احصا می‌کند که بدین منظور ۲۴ جلسه با قشر‌های مختلف در استان یزد برگزار شد و این مسائل احصا شد و در گام بعدی نیز ۵ مسأله اصلی انتخاب شد و به تأیید شورای فرهنگ عمومی استان رسید.

وی ادامه داد: گام بعدی نیز فعال کردن حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین امور دینی، تعلیم و تربیت و حوزه اجتماعی زنان و حوزه خانواده و اقتصاد فرهنگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه مسئله کلان، موضوع پشتیبانی نامناسبت نظام مدیریت توسعه از فرهنگ و نابسامانی فرهنگی استان ناشی از اختلاف فرهنگی و تغییر ارزش‌ها انتخاب شده است.

وی گفت: در حوزه‌های مختلف دیگر نیز مسائل اصلی انتخاب شده است و بر اساس ان نیز کمیته‌های تخصصی تشکیل شده و پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: استان برای هر مسئله ۵ راهبرد تعیین کرده است که کمیته‌ها آن را بررسی می‌کنند و ذیل آن پروژه‌هایی مطرح می‌کنند و متناظر با مسئله این طرح‌ها دنبال می‌شود.

وی گفت: در کشور بودجه مناسبی قرار داده شده است که متناسب با این پروژه‌ها بودجه تخصیص پیدا می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط