چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
رسالت هلال احمر در زمان حاضر حفظ آثار و ثبت اسناد دفاع مقدس است

آذربایجان‌غربی_ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی گفت: رسالت هلال احمر در این زمان حفظ آثار و ثبت اسناد دفاع مقدس است که با جمع آوری و تبدیل این اسناد به کتاب توانسته در این امر مهم پیشتاز دیگر ارگانها و ادارات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، سردار جلیل وحیدی در مراسم تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس و رونمایی از ۲جلد کتاب بررسی نقش اسنادی جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در دفاع  مقدس، که ظهر چهارشنبه در سالن همایش‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، گفت: هلال احمر نقش موثری را در دفاع مقدس داشت و اولین سازمانی است که اسناد و مدارک زمان دفاع مقدس توسط این جمعیت جمع آوری شد.

وی افزود: دفاع مقدس گنج عظیمی است که باید توسط ما مردم کشف شود و رسالت هلال احمر در این زمان حفظ آثار و ثبت اسناد دفاع مقدس است که با جمع آوری و تبدیل این اسناد به ۲ جلد کتاب توانسته در این امر مهم پیشتاز از دیگر ارگانها و ادارات باشد.
امیر سرتیپ دوم هرمز طبرخونی، فرمانده لشکر ۴۶ پیاده ارومیه نیز در این همایش گفت: در دفاع مقدس امدادگران  هلال احمر نیز دوشادوش رزمندگان حضور داشتند که در این راه پر افتخار ۴۹۰  امدادگر شهید شدند.

وی با اشاره حضور امدادگران هلال احمر در دفاع مقدس افزود: امدادگران فرشتگانی بودند که سرشار از ایثار و خود گذشتگی و سراسر عشق که برای خدمت رسانی به مجروحین جنگ حضور داشتند.
به گزارش ایبنا، در این همایش از دو جلد کتاب بررسی اسنادی نقش جمعیت هلال‌احمر در دوران دفاع مقدس توسط مدیران و فرماندهان رونمایی شد.

همچنین در ادامه این برنامه  از خانواده شهید مدافع امنیت عباس فاطمیه و خانواده ایثارگر و جانباز سرافراز مرحوم امیر سعید زاده از سردشت و از ایثارگران و امدادگران دفاع مقدس و کارکنان جمعیت هلال‌احمر تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها