دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
«خاطرات دو همکلاسی» خواندنی شد

ایلام- انتشارات زاگرو خاطرات سیاوش لطفی کار را با عنوان «خاطرات دو همکلاسی» منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام ، انتشارات زاگرو خاطرات سیاوش لطفی‌کار شاعر و نویسنده ایلامی را در 216 صفحه با عنوان «خاطرات دو همکلاسی» منتشر کرد.

زبان نوشتاری این کتاب جذاب، روان و خواندنی است و نویسنده بخش‌هایی از خاطرات دوران زندگی‌اش را گردآوری، تنظیم و منتشر کرده است.

خاطره نویسی یکی از قالب‌های رایج ادبی است که در آن نویسنده به بیان حوادث و رویدادهایی از مقطعی زمانی می‌پردازد که می‌تواند منبعی مستند و معتبر برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به این حوزه باشد و تاکنون کتاب‌های بسیاری در این قالب از شخصیت‌های معروف ادبی، سیاسی، فرهنگی، علمی و... نوشته و منتشر شده است.

خاطراتی در ذهن و یاد خوانندگان بر جا می‌ماند که حوادثی برجسته داشته باشند و زبانی روان ،ساده و صمیمی و به دور  کلمات سخت و دیرفهم و پیچیده داشته و از منطق آغاز و پایان مناسب برخوردار باشند. 

باورپذیر بودن، همذات‌پنداری و صمیمیت در بیان و رعایت اصول نگارشی و زبان معیار از مباحث مسلم و بایسته در قالب خاطره‌نویسی است.

نویسنده خاطرات دو همکلاسی با برخورداری از حافظه‌ای، قوی توانسته رویدادها و حوادث دوران جوانی و میان‌سالی‌اش را به زبانی ساده بنویسد. توجه به جزئیات و اشاره به امکان و اشخاص، تاریخ و رویدادها، توصیف صحنه‌ها و اشاره به وقایع تاریخی و اجتماعی و سیاسی مربوط به شهر و استان ایلام در این کتاب، بر اعتبار و مستند بودن آن افزوده است.

نویسنده می‌توانست در پایان، فهرست نام‌ها و اشخاص و اماکن و ... و تصاویر و اسناد مربوط به برخی از خاطرات و در پانویس به شرح و توضیحات کامل‌تری از از برخی واژه ها و اصطلاحات می‌پرداخت.

با توجه به ضرورت ویرایش و پیرایش متن، این کتاب توسط نعمت‌الله داوودیان، شاعر و ویراستار زبان و ادبیات فارسی و کردی ، ویرایش شده است.
 
به گزارش ایبنا، انتشارات زاگرو، کتاب خاطرات دو همکلاسی، نوشته سیاوش لطفی کار (1324) را با ویرایش نعمت‌الله داودیان، و طرح جلدی از لیلا دهبالایی، در اواخر سال 1401، به قیمت 120 هزارتومان، در 216 صفحه منتشر کرده است.
 
از سیاوش لطفی‌کار، تاکنون چندین عنوان کتاب در حوزه شعر کردی ایلامی و کتاب 3 جلدی شاهنامه کردی ایلامی، توسط انتشارات زاگرو، بازسرایی، تالیف و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها