چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
ضرورت استفاده از ظرفیت اهالی قلم در نهادینه کردن فرهنگ پایداری/ انتشار 22 عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت در لرستان

لرستان - مدیر مسئول انتشارات هاویر با اشاره به اهمیت نقش نویسندگان در نهادینه کردن فرهنگ پایداری در جامعه از رونمایی 22 عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت از این نشر در هفته دفاع مقدس در لرستان خبر داد.

سهیمه اسدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، یکی از اقدامات فرهنگی را پرداختن به حوزه ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ پایداری عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت فرهنگ پایداری، برای نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه باید از ظرفیت نویسندگان و اهالی قلم استفاده شود.

مدیرمسئول انتشارات هاویر با اشاره به اهمیت تأثیرگذاری حماسه دفاع مقدس و فرهنگ پایداری بیان کرد: کتاب خوب می‌تواند نقش ایثار و مقاومت رزمندگان را به خوبی برای جوانان تبیین کند و هرچه بتوانیم ذهن جوان و جامعه امروزمان را به این فرهنگ نزدیک کنیم، به همان اندازه از مشکلات جامعه کم و تحقق فرهنگ پایداری در سطح جامعه میسر خواهد شد.
 
اسدزاده گفت: گنجینه خاطرات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تولید آثار ماندگار است که نویسندگان می‌توانند با بهره‌گیری از آن این برهه تاریخی را ماندگار کنند.
 
وی با اشاره به اینکه با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس 30 عنوان کتاب در استان رونمایی خواهد شد، افزود: 22 عنوان از این کتاب‌ها از سوی انتشارات هاویر منتشر شده و روانه بازار نشر خواهد شد.
 
اسدزاده گفت: در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نهضتی اخیراً شکل‌گرفته و تلاش دارد تا گام‌های بلند‌تر و موثرتری را بردارد و نکات نگفته هشت سال دفاع مقدس را بیان کند که از جمله کتاب‌هایی که رونمایی خواهد شد زندگی‌نامه چند تن از فرماندهان شهید لرستان است.

مدیر مسئول انتشارات هاویر با تأکید بر اینکه ضرورت دارد ادبیات دفاع مقدس از زاویه دید‌های متفاوت مورد بررسی قرار گیرد بیان کرد: از مجموع 22 عنوان کتاب منتشر شده از سوی این انتشارات با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برای حمایت از نویسندگان و نوقلمان حوزه ایثار و شهادت لرستان در حوزه‌های مختلف خاطره‌نگاری، فیلم‌نامه‌نویسی، زندگی‌نامه، نقش زنان در دفاع مقدس، فرماندهان دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس و ... این کتاب‌ها منتشر شده‌اند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها