شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
نشست تخصصی «مبارزات ضداستعماری مردم جنوب ایران» برگزار می‌شود

بوشهر- نشست تخصصی «مبارزات ضداستعماری مردم جنوب ایران» با حضور مورخان، اساتید دانشگاه ایران و عراق به همت دانشگاه خلیج فارس به‌مناسبت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، سردار جنوب در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این نشست علمی تخصصی با محوریت مبارزات ضداستعماری مردم جنوب کشور با فرماندهی رئیسعلی دلواری، اسوه مقاومت و ایستادگی در برابر استعمار به میزبانی دانشگاه خلیج فارس ساعت 8 صبح تا 12 ظهر 20 شهریور در سالن رازی دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار می‌شود.

در این نشست، اساتید و مورخان ضمن تبیین قیام مردم جنوب علیه استعمار و نقش رئیسعلی دلواری در شکست انگلیسی‌ها، تأثیر شخصیت‌های استعمارستیز بوشهری نظیر آیت‌الله مجتهد بلادی‌بوشهری، شیخ حسین چاهکوتاهی، زائرخضرخان اهرمی، میرزامحمدخان برازجانی و خالو حسین دشتی را در شکل‌گیری و نقش‌آفرینی در این جنبش ضداستعماری تشریح خواهند کرد.

نشست تخصصی «مبارزات ضداستعماری مرم جنوب ایران» با هدف شناساندن بیش از پیش قهرمانان ملی به جامعه دانشگاهی و دانش‌آموزی با حضور اساتید داخلی و رئیس دانشگاه‌های کربلا و بغداد برگزار می‌شود. در این نشست، بروشورهایی دربارۀ زندگی رئیسعلی دلواری که به عنوان قهرمان ملی ایران در عرصه مقاومت و استعمارستیزی شناخته می‌شود، پخش خواهد شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها