شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
شاعر و پیشکسوت رسانه فارس درگذشت

فارس- محمدتقی زرین‌چنگ شیرازی، شاعر و پیشکسوت رسانه و رئیس خانه مطبوعات فارس درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، مراسم تشییع و تدفین محمدتقی زرین‌چنگ شیرازی دوشنبه ۱۳ شهریورماه برگزار خواهد شد.

این مراسم از ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه جاری از مقابل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس به سمت دارالرحمه شیراز برگزار می شود.

همچنین مراسم ترحیم و بزرگداشت وی نیز  از ساعت ۱۶ الی 17:30 همان روز در مسجد دانشگاه شیراز واقع در میدان ارم برپا است.

زرین‌چنگ از پیشگامان رادیوی فارس، از زمان فعالیت خبرگزاری پارس سابق (ایرنا) در استان فارس تا سال ۵۷ ریاست این خبرگزاری را به عهده داشت و پس از انقلاب اسلامی از این سمت بازنشسته شد.

او که از خبرنگاران قدیمی روزنامه خبرجنوب است، در سال ۶۳ با سمت معاون سردبیر در این روزنامه به فعالیت مطبوعاتی خود ادامه داد.

زرین‌چنگ با تاسیس خانه‌ مطبوعات و رسانه‌های فارس به مدت ۷ دوره‌ متوالی به عنوان رییس شورای مرکزی این خانه فعالیت کرد و در اولین دوره‌ تشکیل خانه‌ مطبوعات کشور نیز به عنوان معاون این خانه نیز برگزیده شد.

این شاعر و پیر مطبوعات و رسانه فارس در زمینه آموزش نیز سال‌ها فعالیت کرد و به تریبیت شاگردان بسیاری را در رشته‌های شعر، خبرنویسی و گزارش‌نویسی پرداخت.

به گزارش ایبنا؛‌ محمدتقی زرین‌چنگ، شاعر، ادیب، روزنامه نگار، برنامه ساز و پیشکسوت مطبوعات فارس که در روزهای گذشته در بیمارستان نمازی شیراز عمل باز قلب کرده بود شامگاه جمعه ۱۰ شهریورماه جاری در سن ۸۲ سالگی گذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها