چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
شگفتی گردشگران خارجی از وجود کتابخانه در روستاهای ایران!

فارس- مسئول کتابخانه عمومی ولی‌عصر(عج) شهرستان مرودشت با اشاره به میزبانی این کتابخانه از گردشگران خارجی از کشورهای مختلف، گفت: گردشگران خارجی از وجود کتابخانه در روستاهای ایران شگفت زده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مرودشت، مژگان زارع ضمن اشاره به مجاورت کتابخانه با بنای تاریخی تخت‌جمشید، عنوان کرد: کتابخانه‌ روستای بوم‌گردی ولی‌عصر(عج) به دلیل نزدیکی به میراث جهانی تخت‌جمشید میزبان گردشگران داخلی و خارجی از کشورهای مختلف است.
 
وی به ابراز شگفتی گردشگران از وجود کتابخانه در روستا اشاره کرد و گفت: آنان اکثرا از کشورهای اروپایی بوده و همگی در اولین برخورد از اینکه روستاهای ایران دارای کتابخانه عمومی هستند ابراز شگفتی و خوشحالی می‌کنند. خیلی از آنها سراغ دیوان حافظ، اشعار سهراب سپهری یا خیام را می‌گیرند.


زارع در ادامه گفت: گردشگری روسی که معلم تاریخ ادیان بود، با بهت‌زدگی به کتاب‌های لئو تولستوی، ماکسیم گورکی، داستایوفسکی و تورگنیف نگاه می‌کرد و دوست داشت با زبان فارسی غزلیات حافظ را گوش دهد و برایش از نمادها و استعاره‌ها گفته شود.
 
مسئول کتابخانه ولی‌عصر(عج) به بازدید سرپرست مرمت آثار تاریخی از کتابخانه اشاره کرد و گفت: پروفسور «پیر فرانچسکو کالیری» از دانشگاه بولونیا بعد از بازدید از کتابخانه در مورد شباهت‌های فرهنگی ایران و ایتالیا به گفت‌وگو نشست. همچنین دو جهانگرد فرانسوی با دیدن کتابخانه و میراث جهانی تخت‌جمشید اشاره به تمدن کهن این سرزمین کردند و می‌توان با صراحت گفت که این فرهنگ است که باعث پیوند مردمان سراسر گیتی می‌شود.
 
مژگان زارع با اشاره به مخاطبان این کتابخانه تاکید کرد: کتابخانه ولی‌عصر(عج) به دلیل قرار گرفتن در روستای بوم‌گردی و نزدیکی با آثار باستانی تخت‌جمشید، به تقویت منابع کتابخانه به ویژه در حوزه‌های تاریخ، تاریخ باستان، ادبیات فارسی و کتاب‌های چندزبانه نیاز دارد تا برای بالا بردن سطح اطلاعات و جذب مخاطب داخلی و خارج هنگام مراجعه گردشگران کتاب‌ها در اختیار آن‌ها قرار داده‌ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها