سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
1312 عنوان کتاب در استان گلستان از ابتدای دولت سیزدهم منتشر شده است

گلستان- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم تا به امروز، تعداد یک هزار و 312 عنوان کتاب توسط ناشران گلستانی روانه بازار نشر شده است.

جواد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگاری کتاب (ایبنا) در گرگان، ضمن تأکید بر لزوم تبیین کامل و صادقانه خدمات و فعالیت‌های انجام‌شده به مردم، گفت: از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم  تا به امروز تعداد 1312 عنوان کتاب به شمارگان 738 هزار و 801 جلد توسط ناشران گلستانی روانه بازار نشر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 70 ناشر در استان گلستان مجوز فعالیت دارند، افزود: این تعداد کتاب عمدتاً توسط ناشرانی در شهرستان‌هایی چون گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان و علی‌آباد منتشرشده‌است.

جواد قربانی در ادامه سهم کتاب‌های چاپ اول را در استان گلستان چشمگیر اعلام کرد و گفت: به‌عنوان نمونه از ابتدای سال جاری تا به امروز 357 عنوان کتاب چاپ اول و تنها یک مورد چاپ مجدد داشته‌ایم.

وی افزود: همچنین از مجموع کتاب‌های منتشرشده از ابتدای سال جاری تا به امروز 332 عنوان تألیفی و تنها 26 عنوان کتاب ترجمه‌ای بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان سپس با اشاره به اینکه عمده کتاب‌های منتشره از سوی ناشران استان، به موضوعات دانشگاهی، اجتماعی، ادبی، دینی و کودک و نوجوان اختصاص داشته است، گفت: وجود نام نوقلمان دهه نودی در فهرست آثار منتشره، جلوه‌ ویژه‌ای به صنعت نشر استان گلستان داده است.

جواد قربانی در ادامه به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در حوزه فرهنگی و کتاب در سال جاری اشاره کرد و گفت: تجلیل از مفاخر و چهره‌های شاخص اهل‌قلم، برگزاری همایشی با محوریت مسکین قلیچ از چهره‌های ادبی ترکمن، برگزاری جایزه کتاب سال و هفته کتاب ازجمله برنامه‌های ما تا پایان سال خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها