دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
«مجیدو بارسا و تیم ملی دارآباد» به چاپ دوم رسید

رمان نوجوان «گربه‌های تهران» از سه‌گانه «مجیدو بارسا و تیم ملی دارآباد» از سوی نشر هوپا تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این رمان با زبانی طنز، در حال‌وهوایی فوتبالی و ماجراجویانه اتفاق می‌افتد. «گربه‌های تهران» عنوان جلد اول این رمان است که به سفر چند نوجوان عاشق فوتبال و یک پیرزن فوتبالیست از روستایی کویری به تهران می‌پردازد.

جلد اول «مجیدو بارسا و تیم ملی دارآباد» در حالی پس از انتشار با دو هزار نسخه، به چاپ دوم رسید که با استقبال نوجوانان و دانش‌آموزان روبه‌رو شد و در این زمینه نشست‌های خوانش کتاب با حضور نویسنده در برخی مدارس برگزار شد.

در پشت جلد کتاب آمده است:
«وقتی مجیدو بارسا حاضر شد به‌خاطر رسیدن به تیم ملی ایران، روزها گوسفندهای کاکاجان را بچراند و شب‌ها توی زمین خاکی دارآباد فوتبال بازی کند؛ وقتی جعفرفرغونی در گزارش فوتبالی‌اش آرزو می‌کرد بهباز شورا با نصب یک لامپ صد به‌جای پروژکتور برای زمین‌خاکی فوتبال‌شان دل بچه‌ها را شاد کند؛ وقتی بی‌بی‌نسا سعی می‌کرد با شیرجه‌زدن روی پای دو تا از مرغ‌هایش تمرین دروازه‌بانی کند، هرگز بچه‌های روستای دارآباد فکرش را هم نمی‌کردند که به‌زودی همراه بی‌بی سر از تهران دربیاورند و جلوی چشم خداداد عزیزی، هافبک سال‌های نه چندان دور تیم ملی ایران، مسابقه بدهند... .».

از مجموعه سه‌جلدی «مجیدو بارسا و تیم ملی دارآباد»، «شیرهای کابل» نیز در اوایل امسال منتشر شده است و جلد پایانی آن «یوزپلنگ‌های نیویورک» در آماده انتشار است.

مجتبا شول افشارزاده، برنده چند جشنواره داستان‌نویسی کشور از جمله «جایزه ملی جمالزاده» است که کتاب «مجیدو بارسا و تیم ملی دارآباد» اولین رمان او در زمینه ادبیات کودک و نوجوان محسوب می‌شود. کتاب پژوهشی «افسانه‌های مردم سیرجان» نیز از او قبلا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها