دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
برگزاری دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت»

زنجان- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دومین کنگره بین‌المللی شعر بانوی بلاغت با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه امامت و مهدویت برگزار می‌شود.

احمد نقیلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: دبیرخانه کنگره ملی شعر بانوی بلاغت به ابتکار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه امامت و مهدویت تشکیل شد که بر اساس آن هر استان موظف شد یک موضوع را پیگیری کند که برگزاری کنگره ملی شعر بانوی بلاغت نیز به استان زنجان واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین دوره کنگره بین‌المللی شعر بانوی بلاغت در زنجان برگزار شد، افزود:  این کنگره در سه رده دانشجویی، عمومی، آزاد یا سپید و در دو بخش ترکی و فارسی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان افزود: در دوره نخست این کنگره ۳۶۹ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال و از بین این اشعار ۶۴ اثر برگزیده و به صورت یک مجموعه کتاب چاپ شد.

نقیلو افزود: از چند روز قبل فراخوان مربوط به دومین دوره شعر بلاغت منتشر شده است و روند برگزاری آن همانند دوره نخست خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این برنامه ادبی، در قالب‌های شعری گوناگون در محورهای قیدشده در پوستر فراخوان در خصوص حضرت زینب کبری (س) به سه زبان فارسی، ترکی و عربی اجرا می‌شود.

نقیلو ادامه داد: شعرای سراسر کشور، شعرای آئیینی کشورهای اسلامی، دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور، دانشجویان، استادان، کارکنان، معلمان، دانش‌آموزان سراسر کشور مجاز به شرکت در این کنگره ادبی هستند.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره 15 دی ماه سال جاری است، اضافه کرد: به نفرات برگزیده جوایز نقیسی اهدا و اشعار افراد برگزیده نیز در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها