جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کارگاه نویسندگی «سفر به سرزمین جادویی کلمات» در زنجان آغاز شد

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: به منظور بهره‌مندی مناطق روستایی کارگاه نویسندگی «سفر به سرزمین جادویی کلمات» در زنجان آغاز شد.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای برگزاری کلاس‌های آموزش نویسندگی دوره نویسندگی جدیدی به مدت یک هفته در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه با عنوان «سفر به سرزمین جادویی کلمات» برگزار می‌شود، اضافه کرد: مدرس این دوره نویسندگی زهرا محمدی از نویسندگان معاصر و مدرس کارگاه‌های خلاق است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه به منظور عدالت فرهنگی در حوزه آموزش و همچنین بهره‌مندی مناطق روستایی از خدمات کتابخانه‌های عمومی این کارگاه در روستاها برگزار خواهد شد، افزود: طبق هماهنگی کتابخانه‌‌های روستایی «هدایت»، «امیرکبیر»، «بقیه‌الله»، «ابوعلی سینا» و «شهدای شهر دندی» میزبان این دوره خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین در کتابخانه‌های روستایی «هدایت روستای بوغداکندی»، «شهدای شهر دندی»، «امیرکبیر روستای عمیدآباد»، «بقیه‌الله روستای ینگی کند» و «ابوعلی سینا روستای سنبل‌آباد» نیز این دوره برگزار می‌شود.

رحمانی‌زاده با اشاره به اینکه این دوره به مدت یک هفته از 29 مردادماه آغاز خواهد شد، اضافه کرد: مباحث آموزشی دوره شامل اصول و شیوه ابتدایی نگارش، فرآیندهای نویسندگی، انتخاب واژگان مناسب در انواع نوشته‌ها و ... به فراگیران آموزش داده خواهد شد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه دوره نویسندگی سرزمین جادویی کلمات در راستای دوره‌های نویسندگی خلاق به مرور در اغلب نقاط استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: نویسندگی خلاق شکلی از نوشتن است که با استفاده از تخیل، نوآوری، خلاقیت و تصویرسازی قوی، یک نوشته متفاوت و متمایز را پدید می‌آورد و با توجه به اینکه اعضای کتابخانه‌های عمومی استعدادهای زمینه‌ای در حوزه نویسندگی دارند، برآن شدیم که دوره‌ها را به صورت مستمر در همه نقاط استان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: نوشتن قابل یادگیری است این کار ویژگی‌هایی دارد که با تمرین مداوم و به‌مرور زمان می‌توان آن‌ها را کسب کرد.

رحمانی‌زاده بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق روستایی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر 35 باب کتابخانه عمومی روستایی در استان زنجان فعال است که با توجه به کمبود مراکز فرهنگی، کتابخانه‌ها تنها محل فرهنگی روستاها محسوب می‌شود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: در همین راستا کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های فرهنگی متعددی با محوریت کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها