پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
فراخوان مرحله استانی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در ایلام منتشر شد

ایلام- مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام و دبیر اجرایی مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت گفت: فراخوان مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در ایلام در دوارده محور موضوعی منتشر شده است.

نبی‌اله تبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در ایلام ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن عزیز اسلامی گفت: فراخوان مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در ایلام منتشر شده است.
 
وی ادامه داد: دبیرخانه مرحله استانی بیست وپنجمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت با عنوان«از زمین،باران» با هدف«تبیین مبانی نظری و تعيين معيارهای امروزی شعر دفاع‌مقدس و مقاومت مطابق با تدابیر مقام معظم رهبری، ترویج اشعار دفاع مقدس، فعال سازی و تقویت شعر مقاومت» در دوازده محور در استان ایلام شروع به کار کرد.
 
تبار تصریح کرد: محورهای دوازده‌گانه این جشنواره عبارتند از: 1- بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت 2-دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی 3-شعر دفاع مقدس، ولایت‌محوری و جهاد تبیین 4-شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت 5-شعر دفاع مقدس و جنگ نرم 6-شعر دفاع مقدس، کودک و نوجوان 7-شعر دفاع مقدس و نقش زنان 8-شعر دفاع‌مقدس و مضامین عاشورایی 9-شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی 10- شعر دفاع‌مقدس، دانشجو و دانش آموز 11-طنز در شعر دفاع مقدس و 12-بخش ویژه: مهران در دفاع مقدس.
 
دبیر اجرایی مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت ادامه داد:محدودیتی در تعداد آثار ارسالی نیست و آثار می‌توانند به زبان‌های کردی یا فارسی باشند و شاعران و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار خود رادر قالب فایل word همراه با مشخصات: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کدملی، تلفن همراه و آدرس کامل پستی ارسال کنند.
 
تبار در پایان گفت: آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره 31شهریورماه 1402 خواهد بود و نفرات اول تا سوم هر محور به همراه یک نفر شایسته تقدیر یعنی جمعاً تعداد 48 اثر مورد تقدیر و تجلیل قرارخواهندگرفت. همچنین نفرات اول تا سوم هر محور به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها