دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
حضور 10 هزار نفر در برنامه‌های تابستانی « هدهد سفید» زنجان

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود 10 هزار مخاطب در برنامه‌های تابستانی هدهد سفید در استان حضور پیدا کردند.

محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: از آغاز فصل تابستان برنامه‌های این اداره کل در قالب 500 کلاس در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های تابستانی این اداره کل صرفا در حوزه مطالعه نیست و در بخش مهارتی نیز کلاس‌های خوبی در حال برگزاری است، اضافه کرد: این کلاس‌ها در رشته‌های ادبی، هنری، مهارتی، معارفی، روانشناختی در حال برگزاری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی این اداره کل مطابق با ظرفیت کتابخانه‌ها و اقتضای فضا و موقعیتی که دارند برگزار می‌شود، افزود: تلاش بر این بوده که عدالت در برگزاری کلاس‌ها در مناطق مختلف استان رعایت شود و اعضا در همه مناطق بتوانند از این کلاس‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 باب کتابخانه عمومی میزبان کلاس‌های آموزشی بودند، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تاکنون بیش از 10 هزار نفر مخاطب این کلاس‌ها بوده‌اند.

رضاخانی با تأکید بر اینکه کلاس‌های تابستانی این اداره کل به صورت عمومی برگزار شده و محدودیت سنی ندارد، افزود: اما با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم، اغلب اعضای حاضر در این کلاس‌ها از بین کودکان و نوجوانان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از کلاس‌های مورد توجه در تابستان امسال دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی بود، اضافه کرد: خوشبختانه این دوره‌ها با استقبال خوبی از سوی بانوان خانه‌دار و دانش‌آموزانی قرار گرفت که دنبال مهارت آموزی بودند.

وی با تأکید بر اینکه همکاری فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی در بهتر برگزار شدن این دوره‌ها موثر بود، افزود: با توجه به استقبال به عمل آمده در تلاش هستیم که در طول سال این دوره‌ها به صورت مستمر برگزار شود.

رضاخانی با اشاره به اینکه امروز کتابخانه‌های عمومی از صرف امانت دادن کتاب خارج شده و رویکرد جدیدی به خود گرفته‌اند، افزود: ما امروز از کتابخانه‌های عمومی به عنوان باشگاه‌های فرهنگی یاد می‌کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها