یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
انس با کتاب کودکان هوارنشین روستای بیساران

کردستان- پویش کتابخوان با اجرای برنامه‌های متنوع در میان هوارنشینان روستای بیساران از توابع شهرستان سروآباد از تیر امسال آغاز شده و با استقبال اهالی روستا همراه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سروآباد، کتابدار کتابخانه عمومی ملامحمد ذبیحی روستای بیساران یکشنبه در حاشیه برگزاری ویژه برنامه پویش کتابخوان هوارنشینان روستای بیساران اظهار کرد: بیشتر مردم و اهالی بیساران همزمان با شروع کار کشاورزی از روستا به خانه باغ‌های خود کوچ می‌کنند و حدود نیمی از سال را در خانه باغ زندگی می‌کنند.

نوری شهابی، با بیان اینکه انجام کارهای کشاورزی و دامداری در هوار باعث ایجاد فاصله بین افراد کتابخوان با کتاب و کتابخانه می‌شود، افزود: از آنجا که ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه به ویژه در میان کودکان از رسالت‌های اصلی کتابداران کتابخانه‌های عمومی است، در همین راستا ایده راه‌اندازی پویش کتاب‌خوان با حضور در باغات و زمین‌های کشاورزی روستا در ذهنم شکل گرفت.

وی ادامه داد: البته در این میان تعدادی از این هوارنشینان به ویژه دانش آموزانی که عضو کتابخانه عمومی هستند حداقل در هفته یکبار به کتابخانه عمومی مراجعه می‌کنند و کتاب به امانت می‌برند تا در باغات و خانه باغ‌ها نیز به مطالعه و کتابخوانی بپردازند.

مسئول کتابخانه عمومی ملامحمد ذبیحی روستای بیساران با اشاره به استقبال از این طرح بیان کرد: طرح ایده برگزاری پویش در میان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در روستا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و پس از آن برگزاری برنامه‌های متنوع با محوریت کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

شهابی زمان اجرای این طرح را تیرماه سال جاری اعلام کرد و افزود: بر همین اساس تاکنون چندین برنامه متنوع با حضور گسترده کودکان و نوجوانان انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: تصویربرداری و ضبط فیلم برنامه‌های به منظور انتشار در شبکه‌های اجتماعی یکی از اقداماتی است که به منظور مستندسازی این پویش انجام می‌شود که بازخورد بسیار خوبی داشته است.

شهابی با اشاره به نقش تاثیرگذار اهالی روستا در توسعه فعالیت‌های کتابخوانی در بیساران یادآوری کرد: خوشبختانه مردم روستای بیساران بسیار به کتاب و کتابخوانی علاقمند هستند و این امر سبب شده است که برنامه‌های این نهاد فرهنگی به خوبی و با استقبال عمومی انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها