دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
«تا ساعتی دیگر؛ یادنامه سیدعبدالهادی موسوی کراماتی» منتشر شد

بوشهر- کتاب «تا ساعتی دیگر؛ یادنامه سیدعبدالهادی موسوی کراماتی» به قلم علیرضا عابدی و علیرضا فخرائی از سوی نشر «پلاک عشق» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این کتاب درباره سیدعبدالهادی موسوی کراماتی، شهید شاخص سال 1400 سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی کشور است که به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تابستان امسال منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: «چه هنگامۀ زیبا و عجیبی بود، دوران هشت ساله و شکوهمند دفاع مقدس؛ هم ده‌ها پیرمرد غیور و جان بر کف شبیه حبیب‌‎بن مظاهر را در دل خود داشت، هم شبیه عون و جعفر و عباس (ع) و هم هزاران زینب که غم دوری از برادر و خویش و فرزند را به حب ولایت و عشق عمیق الهی پیوند زدند و تاب آوردند و مؤمنانه قد برافراشتند.

از همه مهم‌تر این دفاع هشت‌ساله و قبل و بعدش، انقلاب و نهضت شیعی، یک حسین زمان در قامت خمینی کبیر داشت که خوبان روزگار، همچون پروانگی عاشق گرد شمع وجودش می‌چرخیدند و به هر آنچه می‌گفت با سراپای وجود به گسترۀ ایمانشان گردن می‌نهادند.

نشانه‌های این نهضت عاشورایی نیز از جنس عاشورای حسین (ع) بود، سربازان حسین زمان نیز با سربندهای منقض به نام‌های زیبا «یا حسین (ع)» و «یا زهرا (س)» مکتب خونرگر عاشورای 21 هجری قمری را تداعی می‌کردند و هشت سال تمام با نثار جان‌های عزیزشان، حماسه‌هایی عاشورایی تازه کردند. همه چیز رنگ و بوی حسین (ع) و عاشورایش داشت...

بسی مایه مباهات و افتخار برای مردم عزیز و شهیدپرور استان دارالحماسه و دارالولایه بوشهر و شهرستان عالم‌خیز و حماسه‌ساز دیّر است که شهیدی والامقام و نیک‌سرشت از سلالۀ پاک سادات و خادم اهل بیت (ع) شهیدسید عبدالهادی موسوی‌کراماتی از طرف بسیج مستضعفین به عنوان شهید شاخص سال 1400 سازمان بسیج مستضعفین و مدیران هیئات مذهبی کشور انتخاب شده است...

مجموعۀ حاضر یادنامه مداح شهید سیدعبدالهادی موسوی کراماتی با همه نقص‌ها و کمبودها، قدمی کوچک در راه معرفی چهرۀ نورانی سیدی جلیل‌القدر منتسب به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، جست‌وجوی نشانی آسمان در روزهای سخت زندگی زمینی است...»
 

شهید سید عبد الهادی موسوی کراماتی متولد یکم فروردین ۱۳۴۶ اهل شهر بردستان در شهرستان دیِر بود. دوساله بود که به یک بیماری شدید مبتلا شد، به‌گونه‌ای که خانواده از ادامه زندگی وی مأیوس و آماده خاک‌سپاری او شدند؛ اما توسل به ائمه اطهار(ع) و به‌ویژه امام حسین(ع)، موجب حیات مجدد این شهید والامقام شد. در سن چهار سالگی بود که از ناحیه پا فلج شد و در صحن مقدس امام هشتم، با توسل به حضرت امام رضا (ع) شفا یافت.

هفت‌ ساله بود که وارد دبستان شد و تا سوم راهنمایی به تحصیل ادامه داد. در ایام اوج‌گیری انقلاب اسلامی، با وجود کمی سن، همواره در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. شهید اولین باری که به صحنه‌های نبرد حق علیه باطل پای نهاد، ۱۷ ساله بود و در طی جنگ، شش مرحله به جبهه‌های شرف و ایثار رفت که در عملیات‌های بدر، کربلای ۴، کربلای ۵، عاشورای ۱، عاشورای ۲، عاشورای ۳ و عاشورای ۴ شرکت کرد که در تمام این عملیات‌ها از شهامت و روحیه‌ای بسیار بالا برخوردار بود و همسنگرانش را نیز به مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام دعوت می‌کرد.

وی در سال ۱۳۶۵ به عنوان پاسدار افتخاری وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیّر شد، در زمانی که لباس پاسداری را پوشید، طی دو مرحله به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شد. شهید موسوی کراماتی متأهل و عاشق و شیفتۀ امام حسین(ع) بود و در هر فرصتی به مداحی اهل‌بیت(ع) می‌پرداخت. در جبهه نیز با مرثیه‌خوانی و قرائت دعای توسل و دعای کمیل، شور دیگری به رزمندگان می‌بخشید.

سرانجام سید عبد الهادی موسوی کراماتی در دوم مرداد سال ۶۷ با تهاجم وسیع دشمنان به خاک میهن اسلامی به همراه هم‌رزمانش عازم کربلای خونین شلمچه شدند، همان‌جایی که برادر شهیدش «سید عبدالحسین» نیز به مصاف دشمن رفته بود. او سرانجام درحالی‌که دست چپش قطع شده بود، بر روی خاک‌های تفتیده خوزستان افتاد و به شهادت رسید.

به گزارش ایبنا، کتاب «تا ساعتی دیگر؛ یادنامه سیدعبدالهادی موسوی کراماتی» به قلم علیرضا عابدی و علیرضا فخرائی در 154 صفحه مصور با شمارگان 1000 نسخه به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از سوی نشر «پلاک عشق» تابستان 1402 راهی بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها