سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
مخالف تفکیک جنسیت در ادبیات هستم

مریم مطهری‌راد، نویسنده و منتقد ادبی گفت: من در کتاب‌هایم هرگز زنان و مردان را از هم جدا نکرده‌ام و دغدغه کل بشر را داشته‌ام.

مریم مطهری‌راد در بازدید از غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه عنوان کرد: من در کتاب‌هایم هرگز زنان و مردان را از هم جدا نکرده‌ام و دغدغه کل بشر را داشته‌ام. رمان «سفر به آتش» من، داستان یک رمان منطقه ای است و تمرکز آن بر روی انسان‌هایی است که در منطقه غرب آسیا و جنوب غرب آسیا درگیر با مشکل مشترکی هستند. سخن سفر به آتش این است که ما اگر چه در روزگاری با هم جنگ کرده‌ایم و ته دلمان نفرت و کینه‌ای باقی مانده است، باید از این کینه عبور کنیم و کنار هم بایستیم و برای حل این درد مشترک تلاش کنیم.

این نویسنده در ادامه گفت: کتاب سفر به آتش از برادری اقلیمی صحبت می‌کند. ایران شیعه و سنی دارد و عراق هم همین طور اما باید همه کسانی که در این منطقه زندگی می‌کنند برای حفظ منافع مشترک با هم، برادری پیشه کنند. ما و همسایگانمان باید در صلح باشیم تا بتوانیم منافع مشترکمان را نگه داریم.

این نویسنده همچنین عنوان کرد: در حال کار بر روی رمانی حماسی- ملی هستم.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری برگزار می‌شود و سامانه ketab.ir فضای مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها