یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
ارسال 67 هزار نسخه کتاب و  تولید 2 هزار کتاب بریل

مدیرکل تامین منابع کتابخانه‌های نهاد از خریداری 67 هزار نسخه کتاب و تولید و ارسال 2 هزار جلد کتاب بریل دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به کتابخانه های کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حامد عبدوس، مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد در تشریح اقدامات این اداره‌کل در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی از تولید و ارسال 2 هزار و 128 جلد کتاب بریل، منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به بخش نابینایان کتابخانه‌های کشور خبر داد.

وی افزود: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا‌(ع)، با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین علیهم السلام و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی از بهمن‌ماه سال گذشته درحال برگزاری است.
 
عبدوس اظهار کرد: با هدف استفاده بیشتر نابینایان سراسر کشور از منابع این جشنواره و شرکت در این جشن ملی کتابخوانی، به همت بخش تولید کتاب بریل ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های آذربایجان شرقی و قم در ماه‌های گذشته، 152 سری از 9 عنوان منابع جشنواره رضوی تولید و به بخش‌های نابینایان کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده است.
 
وی اظهار کرد: کتب بریل با حمایت اداره‌کل تامین منابع نهاد و تلاش کتابداران بخش نابینایان کتابخانه‌ عمومی آیت‌الله خامنه‌ای‌(مد‌ظله العالی) قم و کتابخانه مرکزی تبریز تولید شده است.
 
مدیرکل تامین منابع کتابخانه‌های نهاد با اشاره به مجموع منابع خریداری شده ویژه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: در سال جاری، 67  هزار و 500 نسخه از منابع دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، خریداری و به تمامی کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی ارسال شد.

وی افزود: در واقع از هر یک از کتاب‌های «ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌‏های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری(ع)»، «اسب چوبی»، «بیدار شو بابا»، «من ضامن»، «آبی‌ها»، «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری(ع)»، «مسافران شب برفی»، «ده قصه از امام حسن عسکری(ع)» و «غروب خورشید در سامرا: زندگینامه امام حسن عسکری(ع)» 7500 نسخه خریداری و ارسال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها