سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
«مهمان کاغذی» به 2 محله کم برخوردار گرگان رفت

گلستان- مدیر موسسه فرهنگی میرداماد گفت: کتابخانه سیاری در طرحی با عنوان «مهمان کاغذی» به دو محله کم برخوردار در گرگان رفت.

احمد خواجه نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، گفت: باهدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و هدفمند ساختن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، کتابخانه سیاری در طرحی با عنوان «مهمان کاغذی» به محلات کوی عرفان و ایران‌مهر بالا رفت و مهمان کودکان و نوجوانان این محله‌های کم برخوردار شهرستان گرگان شد.

وی افزود: این طرح به همت و همکاری موسسه فرهنگی میرداماد و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان شکل گرفت و این کتابخانه سیار در تاریخ 24 و 25 تیرماه در کوی عرفان و 26 و 27 تیرماه در محله ایران‌مهر بالا مستقر شد.


خواجه نژاد درباره این خدمت فرهنگی ارائه‌شده، گفت: با توجه به اینکه متأسفانه فضاهای حداقلی کتابخانه‌ای هم برای دسترسی شهروندان به‌ویژه در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین شهر به کتاب و کتابخانه بسیار کم است؛ با راه‌اندازی کتابخانه سیار تلاش شد در تعطیلات تابستان این دسترسی در حد توان برای ساکنان این محلات فراهم شود.

وی افزود: در ایستگاه‌های سیار ایجادشده ضمن حضور اتوبوس حامل کتاب در محله که از قبل اطلاع‌رسانی هم انجام‌شده بود؛ اهالی به‌ویژه کودکان و نوجوانان به این کتابخانه سیار مراجعه کردند.

خواجه نژاد ادامه داد: کودکان و نوجوانان ضمن دریافت کتاب در کتابخانه سیار، از برنامه‌های جنبی همچون نقاشی، ساخت کاردستی، انجام بازی‌های فکری و مواردی ازاین‌دست نیز بهره‌مند شدند.



وی سپس گفت: همچنین از علاقه‌مندان به عضویت در کتابخانه میرداماد، به‌صورت رایگان ثبت‌نام به عمل آمد تا آن‌ها بتوانند در طول سال از خدمات این کتابخانه استفاده کنند.

به گزارش ایبنا، طبق اعلام مسئولان اجرایی این طرح توسعه بخش، در صورت حمایت مسئولان این کتابخانه سیار به کار خود ادامه خواهد داد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها