چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
تولید محتوای فاخر برای کنگره شهدای استان سمنان / نویسندگان بومی وارد میدان می‌شوند

سمنان - مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان از تولید محتوای فاخر برای کنگره سه هزار شهید استان که بهار سال آتی برگزار خواهد شد، خبر داد و گفت: 10 رمان با موضوع شهدای استان نگارش می‌‎شود.

فرشید فلاح لاله زاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر ضمن اشاره به برگزاری کنگره بزرگ سه هزار شهید استان سمنان در بهار سال آتی، بیان کرد: این کنگره کارگروه‌های مختلفی دارد که مقوله فرهنگی آن با دبیری ارشاد اسلامی تشکیل جلسه می دهد. 

وی با بیان اینکه هدف برگزاری جلسات کارگروه فرهنگی و هنری کنگره سه هزار شهید استان سمنان رسیدن به تولیدات فاخر هنری و ادبی با موضوع زندگی نامه و سیره شهدای استان است، افزود: در این زمینه از نویسندگان بومی استان دعوت شده تا وارد گود شوند. 
مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نگارش 10 رمان با موضوع شهدای استان در دست اقدام است، تاکید کرد: در این زمینه از ظرفیت نویسندگان بومی استان بهره گیری کرده‌ایم. 

فلاح با بیان اینکه تولید یک اثر فاخر موسیقی با موضوع شهدای استان سمنان در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: ساخت 10 فیلم کوتاه، دو فیلم مستند و یک انیمیشن از دیگر اقدامات ویژه برای کنگره شهدای استان است.

وی برگزاری جشنواره شعر و محفل قرآنی را دیگر رکن برگزاری کنگره شهدای استان سمنان دانست و تاکید کرد: برپایی جشنواره و نمایشگاه‌های عکس، نقاشی، سفال، خوشنویسی نیز برای این کنگره پیگیری و دنبال می‌‍شود. 

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با موضوع شهدا همزمان با کنگره سه هزار شهید استان خبر داد و گفت: تلاش شده تا از ظرفیت های بومی به خوبی در این زمینه بهره گیری شود.

کنگره شهدای استان سمنان بهار سال آتی در سمنان برگزار می شود اما اجلاسیه‌های شهدای شهرستانی از مردادماه سال جاری در نقاط مختلف استان برگزار خواهند شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها