چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
مرمت سقف خانه سعدی در شیراز آغاز شد

فارس- مرمت سقف خانه تاریخی منسوب به سعدی شیرازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، در پی انتشار گزارش ایبنا در استان فارس مبنی بر مشکلات سقف این خانه تاریخی که اول اردیبهشت‌ماه جاری به مناسبت یادروز شیخ اجل منتشر شد، اینک خبر می‌رسد که مراحل مرمت سقف‌های این خانه تاریخی که به خاندان «مدحت» تعلق دارد با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و با هزینه حفاظت اضطراری سرمایه‌گذار بافت تاریخی آغاز شده است.
 
خانه منسوب به سعدی که به خانه «خاندان مدحت» شناخته می‌شود از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فهرست ابنیه نیازمند مرمت قرار گرفته و بر اساس آنچه که از سوی کارشناسان این اداره کل مطرح شده قرار است با اختصاص بودجه در سال جاری مرمت شود.
 

خانه سعدی در زمره آثاری است که با شماره ۲۵۸۱ در ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ ثبت ملی شده و بر اساس نقل قول‌ها نمی‌شود به طور قطع گفت که این خانه متعلق به شیخ اجل سعدی شیرازی است، زیرا قدمت این خانه به دوره تاریخی قاجاریه برمی‌گردد.
 
به گزارش ایبنا؛ خانه تاریخی مدحت(منسوب به سعدی) در کوچه پشت مسجد نو که روبه‌روی بارگاه حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) قرار دارد، در بافت تاریخی شیراز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها