پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
نیکولا تسلا؛ مردی که در نبوغ همتا نداشت

کتاب «نیکولا تسلا کیست؟» نوشته جیم گیگلیوتی با ترجمه فرزین سوری به‌تازگی از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده است. این کتاب از مجموعه «کیست چیست کجاست» و زندگینامه‌ای مصور درباره زندگی شخصی و مسیر علمی نیکولا تسلا، دانشمند مشهور قرن نوزدهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نیکولا تسلا یکی از بزرگ‌ترین مخترعان تاریخ جهان است که ایده‌ها و اختراعات او منجر به اختراع رادیو و ابزارهای کنترل از راه دور شد. او حتی تلفن همراه و اینترنت را سال‌ها قبل از اینکه کسی اسم‌شان را هم بشنود، در ذهنش مجسم کرد.
 
نیکولا مردی بود که در نبوغ همتا نداشت و حتی بین دانشمندان هم جلوتر از زمان خودش قدم برمی‌داشت. شاید نام او برای شما ناآشنا باشد و حتی اسمش به گوشتان نخورده باشد؛ اما باید بدانید که برقی که در خانه استفاده می‌کنید از طریق همان سیستم برق‌رسانی‌ای به دست شما می‌رسد که یک روزی تسلا آن را طراحی کرده بود. همین سیستم برق‌رسانی در نهایت یکی از دردسرهای بزرگ تسلا شد؛ چرا که رقیب تسلا در این ماجرا یکی از قدرتمندترین و معروف‌ترین دانشمندان تمام دوران‌ها یعنی توماس ادیسون بود که ایده دیگری برای برق‌رسانی داشت. درگیری این دو نفر از مهم‌ترین داستان‌های تاریخ علم است.
 
کتاب «نیکولا تسلا کیست؟» درباره‌ یک دانشمند عجیب، زندگی او، اختراعات و ایده‌هایش و پایان مبهم زندگی اوست. این کتاب در هشت فصل زندگی شخصی و علمی نیکولا تسلا را بررسی کرده و به تفصیل وارد مهم‌ترین پروژه‌های سال‌های آخر زندگی او هم شده است. زندگی تسلا در این کتاب شبیه به داستان تعریف شده و تقریبا هر پاراگراف یک نقاشی مرتبط هم همراهش دارد.
 
جیم جیگلیوتی از سال ۲۰۰۰ به‌عنوان نویسنده مستقل شروع به کار کرد. او ابتدا با روزنامه‌نگاری و نویسندگی درباره ورزش شروع کرد و برای دانشگاه کالیفرنیا و لیگ ملی فوتبال آمریکا می‌نوشت. از آن زمان تا الان بیشتر از صد جلد کتاب برای سنین مختلف تألیف کرده است. اوج کارنامه او همکاری در نوشتن همین مجموعه «کیست چیست کجاست» محسوب می‌شود که جزو پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده و نسخه زبان اصلی این مجموعه هم توسط انتشارات پنگوئن چاپ شده است.
 
انتشارات پیدایش کتاب «نیکولا تسلا کیست؟» نوشته جیم گیگلیوتی با ترجمه فرزین سوری را در ۶۴ صفحه، با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و به بهای ۷۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها