سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
هیچ منبع بهتری به جز تألیف نمی‌توان به کودک و نوجوان پیشنهاد کرد

نویسنده کودک و نوجوان گفت: در حال حاضر با وجود هجوم بیش از حد و انتظار کتاب‌های ترجمه، هیچ منبع بهتری برای کودکان و نوجوانان به جز کتاب تألیفی نمی‌توان پیشنهاد کرد.

سرویس کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، خبرنگاران ایبنا به سراغ چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری رفته و از آن‌ها خواسته‌اند تا به مخاطبان این رسانه، کتاب‌هایی را به عنوان پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران معرفی کنند. به همین بهانه بنفشه رسولیان، کارشناس ارشد ادبیات کودک، مدیرمسئول انتشارات حوض نقاشی، مدرس دانشگاه، عضو هیئت تألیف کتاب درسی دوره پیش دبستانی دوزبانه، عضو هیئت تألیف کتب درسی ادبیات عامیانه و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که بیش از ۳۵۰ عنوان تألیف ملی در حوزه کودک و نوجوان و ۵ اثر بین‌المللی دارد، به نوجوانان و والدین توصیه کرد که اگر به کتاب‌های ترجمه توجه دارند، حتماً تعدادی کتاب تألیفی نیز برای خرید از نمایشگاه کتاب امسال در نظر بگیرند.

رسولیان در توضیح صحبت‌های خود بیان کرد: به عقیده من در حال حاضر با وجود هجوم بیش از حد و انتظار کتاب‌های ترجمه و علاقه بسیار شدید ناشران داخلی برای ترجمه و تولید این‌گونه کتاب‌ها، هیچ منبع بهتری برای کودکان و نوجوانان به جز کتاب تألیفی نمی‌توان مطرح و پیشنهاد کرد. کتاب‌های تألیفی مثل غذای خانگی و خوراکی‌های ارگانیک هستند. البته به شرط آنکه آثار نویسندگان مطرح و درخور باشند!


به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط