دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
اردوی جهادی فرهنگ در روستای شورکی شهرستان تنگستان برپا شد

بوشهر- اردوی جهادی فرهنگ به مناسبت دهه ولایت و امامت به همت کتابخانه حاجی‌بخشی روستای شورکی با همکاری دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان بوشهر در این روستا برپا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در حاشیه برگزاری این اردوی یک‌روزه در روستای شورکی تنگستان که صبح دوشنبه فعالیتش را آغاز کرده، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهرم گفت: این اردو در عرصه خاطره‌نگاری روستا و برنامه‌های متنوع فرهنگی در روستای شورکی برپا شده‌است.

حیدر راهب در خصوص اهداف این رویداد فرهنگی توضیح داد: اردوی جهادی فرهنگ به‌‎منظور تاریخ‌نگاری و جمع‌آوری اطلاعات درباره شهدا در گفت‌وگو با افراد محلی و آگاه، ثبت خاطره‌نگاری روستا به‌منظور جلوگیری از فراموشی سنت‌ها و آیین‌ها، ردگیری تاثیرات متقابل روستا روی مبارزات ضد استعماری مردم محلی منطقه بر ضد متجاوزین به‌خصوص مبارزه شهید رئیسعلی دلواری ضد استعمار بریتانیا طراحی و اجرایی شده‌است.
 

به گفته وی، انجام فعالیت‌های کتاب محور برای گسترش فرهنگ کتابخوانی مورد تاکید مقام معظم رهبری، بازتوانی کتابخانه روستا و تبلیغ و تعمیق پیوند مردم به‌ویژه قشر کودک و نوجوان با کتاب و فضای کتابخوانی و کتابخانه، گسترش فرهنگ مدیریت انقلابی و حکمرانی مردمی و امیدبخشی و جلب اعتماد اقشار محروم جامعه با انقلاب و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی از دیگر برپایی اردوی جهادی فرهنگ در استان است.

راهب همچنین به رویکرد فرهنگی این اردو اشاره و تصریح کرد: در طول یک روز در جریان این رویداد فعالیت‌های فرهنگی نظیر تبلیغ و جذب مخاطبان برای شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری نشست مطالعاتی و نشست کتابخوان ویژه کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات فرهنگی، از جمله نقاشی، دلنوشته و ...، برگزاری قصه‌گویی و پخش فیلم، برگزاری مسابقات ورزشی میدانی از جمله طناب‌کشی، دو و ... برگزاری کارگاه علمی آموزشی و زمینه‌سازی تشکیل گروه سرود نیز برای اهالی روستا به‌ویژه قشر کودک و نوجوان اجرا می‌شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها