سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
پیشرفت بسیار خوبی در زمینه نشر دیده می‌شود

رئیس سازمان سینمایی گفت: هم در حضور ناشران خارجی و داخلی و هم در کتاب‌های تازه چاپ شده، پیشرفت بسیار خوبی در زمینه نشر دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و دبیر چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در هفتمین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران از نمایشگاه بازدید کرد.

محمد خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مجموع نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: هم در حضور ناشران خارجی و داخلی و هم کتاب‌های تازه چاپ شده، پیشرفت بسیار خوبی در زمینه نشر دیده می‌شود. در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌توانیم نتایج تلاش سه سال اخیر معاونت فرهنگی را ببینیم.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی کسانی که می‌خواهند از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران استفاده کنند، همیشه قیمت کتاب‌ها بوده است. البته این معضل فقط مربوط به حوزه نشر نیست‌؛ ما در تمام حوزه‌ها دچار مشکل اقتصادی هستیم. البته با درایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و همکاری دولت شاهد برقراری عدالت با سهمیه کاغذ به نشرها هستیم. ما هم سعی داریم قیمت‌ها را به حداقل برسانیم. تلاش بزرگ وزارت فرهنگ تامین کاغذ ایرانی، قطع واردات کاغذ و رسیدن به خودکفایی در حوزه چاپ است.

وی در بازدید از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران از روند رو به رشد انتشارات سینمایی فارابی به عنوان انتشارات تخصصی سینمایی زیر نظر این سازمان اظهار خشنودی کرد.

وی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با حمیدرضا بشیری فراز، مدیر انتشارات بنیاد سینمایی فارابی، برای سی‌وهفت عنوان کتابی که در ۳۰ ماه گذشته توسط انتشارات سازمان سینمایی کشور از جمله انتشارات بنیاد فارابی، انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی منتشر شده است اظهار رضایتمندی کرد.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها