سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
کافه کتاب «کاما»در کرمان افتتاح شد

کرمان-به‌همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مرکز بازی‌های حرکتی مهارتی «تاما» و کافه کتاب «کاما» در کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان،  مرکز بازی‌های حرکتی مهارتی «تاما» و کافه کتاب «کاما» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان در کرمان افتتاح شد.

این مجموعه تخصصی مهارتی نخستین مرکز بازی مهارتی در کشور است که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ساخته شده است.

مرکز بازی‌های حرکتی مهارتی «تاما» با توجه به اهمیت اوقات فراغت نوجوانان به‌ویژه دختران و با هدف ایجاد محیطی تخصصی و امن برای دختران و پسران دانش‌آموز، ترویج کار گروهی و در مقابل بازی‌های رایانه‌ای طراحی و ایجاد شده است و بانوان در روزهای زوج می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

نسل نوجوان آینده‌سازان کشور هستند که باید به آنها توجه شود

مهران شیخی، در آیین افتتاحیه مرکز بازی‌های حرکتی مهارتی «تاما» با اشاره بر لزوم و اهمیت کار گروهی در کشور گفت: در نتیجه دغدغه‌ای که از سال ۹۸ برای کار گروهی وجود داشت به این نتیجه رسیدیم که از طریق بازی و ایجاد مرکزی تخصصی این کار گروهی را رقم بزنیم.
 
وی با اشاره به رونق بازی‌های کامپیوتری در بین نوجوانان‌، اظهار کرد: بازهای مجموعه تاما را در مقابل بازی‌های رایانه‌ای طراحی کردیم و به‌دنبال ایجاد مرکزی تخصصی مهارتی بودیم. حوزه اصلی این مرکز ‌رقم زدن کارهای گروهی است و تمام وسایل و بازی‌های براساس کار گروهی طراحی شده است.
 
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان با بیان اینکه در این مجموعه نزدیک به ۵۰ بازی گروهی طراحی شده است، افزود: تلاش داریم این امکانات برای دانش‌آموزان مناطق محروم و مدارس حاشیه‌ای و کمتر برخوردار نیز فراهم شود که نیازمند همکاری در این حوزه هستیم.
 
وی تصریح کرد: در حوزه دختران در شهر کرمان چنین مجموعه‌ای وجود ندارد و مراکز بیشتر در حوزه ورزش هستند لذا امکان استفاده از این مجموعه برای دختران نیز فراهم است و سعی کردیم مرکزی امن هم برای دختران و هم پسران ایجاد کنیم.
 
مسئول اتحادیه  انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان، گفت: نسل نوجوان آینده‌سازان کشور هستند که باید به آنها توجه شود.

بنا داریم در کنار سایر مجموعه‌ها بستری فراهم کنیم تا نسل شگفتی‌ساز برای آینده نظام و انقلاب مؤثر باشند.








 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها