دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
توزیع عادلانه امکانات فرهنگی از اولویت‌های کانون پرورش فکری است

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در استان را یکی از مهمترین فعالیت‌های کانون دانست و گفت: در حال حاضر 8 کتابخانه سیار روستایی در زنجان فعال است.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به آغاز فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری در استان گفت: ۴۵ عنوان فعالیت در ۲۴۶ کارگاه حضوری در رشته‎های فرهنگی هنری و ادبی ویژه رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های این اداره کل در برگزاری کلاس‌های تابستانی برخورداری مناطق روستایی از آموزش‌های مربوطه است، اضافه کرد: روستاها نیز هم‌چون شهرها نیازمند و شایسته‌ دریافت محصولات فرهنگی و اطلاعاتی از طریق نهادهای اطلاع‌رسانی هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به وجود کتابخانه‌های سیار روستایی اشاره کرد و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در استان را یکی از مهمترین فعالیت‌های کانون دانست.

عیسی‌خانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 کتابخانه سیار روستایی و 2 کتابخانه سیار شهری نیز به منظور بهره‌مندی مناطق محروم شهری فعال است، گفت: کتابخانه سیار یکی از ابزارهای خیلی خوب برای جبران کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در روستاهاست.

وی با بیان اینکه کتاب‌خانه‌ی سیار وسیله ارتباطی مناسبی برای اطلاع‌رسانی خدمات کتاب‌خانه‌ای در مناطق کم‌جمعیت و یا دورافتاده است، افزود: حضور همکاران فعال در کتابخانه‌های سیار نشان می‌دهد که استقبال کودکان و نوجوانان مناطق روستایی از این امکان فراهم شده بالا است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با تأکید بر لزوم ارائه یک سری آموزش‌های فرهنگی در حین حضور کتابخانه سیار در روستاها بیان کرد: ارتباط خوبی بین مسئولان کتابخانه‌ها سیار و کودکان روستایی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در قالب کتابخانه سیار مربی به ‌منظور تحقق اهداف کانون، کتاب و امکانات فرهنگی، هنری و ادبی را با یک دستگاه خودرو به مناطق محروم روستایی یا شهری برده و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی رایگان مانند (کتابخوانی، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی،نمایش، سفالگری، بازی و سرگرمی را به مخاطبین ارائه می‌دهد.

عیسی‌خانی افزود: کتابخانه این فرصت را برای همه‌ افراد جامعه فراهم می‌کند که به شکلی فعال در امور فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ خود دخالت داشته و در فرآیندهای فرهنگی جامعه نقش موثری ایفا کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها