سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در کردستان تبیین شد

کردستان - نشست توجیهی تبیین طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» و نیز فعالیت های اوقات فراغت با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کردستان و مدیر مسئولان کانون ها و رابطین مساجد شهرستان سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان صبح سه‌شنبه در این جلسه اظهار کرد: طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با هدف اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» اجرا می‌شود.
 
بهزاد کیامهر، با بیان اینکه این طرح از ابتدای تابستان آغاز می‌شود، ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
 
وی سامانه بچه‌های مسجد را یکی از بسترهای ارزیابی فعالیت کانون‌ها در این عرصه دانست و افزود: لازم است مدیران مسئول کانون‌ها فعالیت های خود را در این سامانه ثبت و بروزرسانی کنند.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین با اشاره به طرح مساجد، پایگاه‌های قرآنی گفت: کانون‌های مسجدی می‌توانند با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون روخوانی و روانخوانی و تجوید اهداف طرح را محقق کنند.
 
کیامهر اضافه کرد: طرح قرآنی مدهامتان، جشنواره طراحی پوستر، رویداد ملی رویش، طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» از جمله برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرای غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد سراسر کشور است.

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان خبر داد و افزود: این ویژه‌برنامه روز چهارشنبه 30 خرداد با حضور اعضای کانون‌های مساجد شهرستان سنندج در کانون باب السلام با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس جوار مساجد برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت اشاره و یادآوری کرد: از مهم‌ترین اولویت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توان به شناخت نیازها، برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با چشم‌انداز تربیت نیروی مسجدی، برنامه‌ریزی برای جذب و گرایش هرچه بیشتر آن‌ها به مسجد و فعالیت‌های مسجدی است.

کیامهر با اشاره به برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در افزایش ظرفیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت اضافه کرد: تلاش می‌شود با برگزاری جلسات با فرمانداران هر شهرستان زمینه بهره‌مندی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از پتانسیل‌های ادارات و سازمان‌های دولتی از جمله ورزش و جوانان، کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... بیش از پیش فراهم شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها