دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
توسعه برنامه‌های اهالی قلم در دستور کار کانون نویسندگان قرار گیرد

لرستان - در مراسم معارفه مسئول کانون نویسندگان لرستان بر گسترس و توسعه برنامه‌های اهالی قلم در کانون نویسندگان استان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد ظهر دوشنبه طی حکمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سیدمهدی موسوی به عنوان مسئول جدید کانون نویسندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان معرفی و منصوب شد.

در مراسم معارفه موسوی، اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به وقفه‌ای که بعد از دوره کرونا در فعالیت‌های برخی از کانون‌ها و مراکز فرهنگی در استان پیش آمد عنوان کرد: آقای موسوی با توجه به تجارب و سوابقی که دارند به عنوان مسئول جدید کانون نویسندگان استان معرفی شده‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر توسعه فعالیت‌های آموزشی، طرح‌ها و برنامه‌های استعدادیابی برای اهالی قلم لرستان در کانون نویسندگان گفت: انتظار می‌رود برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای نویسندگی در استان، برنامه‌هایی برای حمایت از پیشکسوتان، شناسایی و جذب افراد جدید به‌ویژه قشر نوجوان و جوان در دستور کار انجمن نویسندگان استان قرار بگیرد.

روانشاد با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی لازم در این حوزه، عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری در حوزه داستان‌نویسی از محورهای مدنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای توسعه و گسترش فعالیت‌های کانون نویسندگان استان است.

وی ادامه داد: با توجه به سوابق مسئول جدید کانون نویسندگان استان که فعالان حوزه نویسندگی استان است، امید می‌رود، شاهد تحولات ویژه‌ای در این حوزه در استان باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تاکید بر برگزاری رویدادهای شاخص در حوزه نویسندگی در استان گفت: اجرای اقداماتی برای معرفی شخصیت‌ها و چهره های فاخر نویسندگی استان، برگزاری رویدادهای شاخص ماهانه، برگزاری جلسات منظم نقد و بررسی آثار، افزایش مشارکت و دعوت از نویسندگان استان، برگزاری جلسات هفتگی از جمله مواردی است که در فعالیت کانون نویسندگان استان، مورد تاکید قرار دارد.

روانشاد به برگزاری نخستین جشنواره شعر و داستان با موضوع آسیب‌های اجتماعی در استان اشاره و اظهار کرد: انتظار می‌رود کانون نویسندگان استان برای برگزاری مناسب و موثر این رویداد مهم، فعالیت‌های مطلوب و اثرگذاری داشته باشد.
 
در این مراسم موسوی برنامه‌های جدید کانون را در سه بخش اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت ارائه داد.

موسوی اظهار کرد: برای اجرای اهداف کوتاه‌مدت کانون نویسندگان استان، اقداماتی از جمله تهیه بانک اطلاعاتی نویسندگان استان، سطح‌بندی نویسندگان برای ارایه خدمات مطلوب، جذب نوقلمان و تعامل و همکاری با دانشگاه‌های استان، افزایش سطح سواد آکادمیک نویسندگان و برگزاری جشنواره‌های شهرستانی و استانی در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: برای اجرای اهداف کوتاه‌مدت نیز برگزاری کارگاه و کلاس‌های آموزشی مرتبط با داستان‌نویسی، برگزاری جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه و داستان مینی‌مالیست، تعامل با دیگر مراکز هنری استان مانند حوزه هنری و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، تعامل با انجمن شعر، خانه سینما و تئاتر برای استفاده از قلم دوستان و سوق دادن هنرآموزان به سمت فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی، برگزاری جشن رونمایی و امضا کتاب دوستان در حضور مسئولین استانی، جلسه نقد کتاب دوستان به صورت دوره‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برای تحقق اهداف بلندمدت کانون نویسندگان استان نیز برنامه‌هایی همچون چاپ آثار و نوشته‌های دوستان نوقلم و حرفه‌ای در قالب مجموعه داستان و انتشار آن در تیراژ بالا، برگزاری کارگاه‌های ملی و دعوت از نویسندگان و استادان کشوری، برگزاری جشنوراه‌های داستانی در سطح ملی به جهت معرفی قلم ناب و اصیل لرستانی، حمایت مادی و معنوی از چاپ کتاب هنرمندان و نویسندگان جوان هم استانی، برگزاری جلسات کتابخوانی در فضای باز و فرهنگ‌سازی هم استانی به مقوله کتاب، فرهنگ‌سازی هدیه دادن کتاب‌های نویسندگان لرستانی در دستور کار است.

به گزارش ایبنا، سید مهدی موسوی دارای ۲۵ سال سابقه نویسندگی در حوزه‌های مختلفی از قبیل داستان‌نویسی، فیلمسازی، روایت‌نویسی، خاطره‌نویسی (شرح حال‌نویسی) است و کتاب‌هایی از جمله خالکوبی (مجموعه داستان کوتاه)، کتاب برنوی پدرم (خاطرات برادر رزمنده یونس قبادی)، کتاب نشان (مجموعه داستان‌های کوتاه) تاکنون به قلم وی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها