شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
400 استاد، مربی قرآن و قرآن‌آموز بوشهری در طرح «بشری» شرکت کردند

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از مشارکت 400 استاد، مربی قرآن و قرآن‌آموز بوشهری در طرح بشری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، آزمون «طرح بشری؛ آموزش نوین قرآن» به همت گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان بوشهر با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح شنبه، 30 اردیبهشت در بوشهر برگزار شد.

وحید حیدری در این باره گفت: طرح قرآنی بشری، طرحی نوین در آموزش قرآن کریم است که به مدت سه روز از 28 تا 39 اردیبهشت در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: این طرح با هدف فراگیری قرآن به سبک پیامبر مکرم اسلام(ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه‌ی محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای همه قشرهای جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و  آموزشی بالا برای فعالیت در امور قرآنی، ساده‌سازی یادگیری قرائت قرآن کریم و مهندسی تلاوت در استان اجرا شد.

وی ادامه داد: ۴۰۰ استاد، مربی قرآن و علاقه‌مند به این کتاب الهی از سراسر استان در این دوره حضور داشتند که امروز صبح (شنبه، 30 اردیبهشت) آزمون این طرح با حضور ابراهیم کرمانی‌نژاد به عنوان مدرس و سه تن از اساتید همراه، به صورت شفاهی برگزار شد.

حیدری با بیان اینکه استماع کلمات کاربردی قرآن، بیان صحیح حروف و قواعد از نکاتی بود که از شرکت‌کنندگان در این دوره از آن‌ها آزمون گرفته شد، افزود: در پایان برگزاری آزمون به شرکت‌کنندگانی که امتیاز لازم را کسب کنند، از سوی معاونت تخصصی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: به همت همکاران در واحد قرآن و عترت اداره‌کل و موسسه قرآنی شمس‌الضحی بوشهر برنامه‌ای جامع در حوزه دین و قرآن برنامه‌ریزی شده که بدون تردید اجرای آنها می‌تواند گام‌هایی اساسی در این حوزه برداشته شود.

به گزارش ایبنا، طرح بشری؛ آموزش نوین قرآن با حضور ابراهیم کرمانی‌نژاد، مجری این طرح و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت این وزارتخانه به مدت 3 روز از 28 تا 30 اردیبهشت 1402 در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها