یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
حضور دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

سرلشگر یحیی صفوی، با حضور در مصلی، محل برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با رئیس این رویداد دیدار و گفت‌و‌گو و از شبستان عمومی نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب تهران‌(ایبنا)، سرلشگر پاسدار یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، پنجمین روز از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با یاسر احمدوند، رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و از بخش ناشران عمومی بازدید کرد.

سرلشگر صفوی در این دیدار با اشاره به اینکه در کشور پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف حاصر شده است، گفت: برخی جوانان پیشرفت‌های کشور را نمی‌شناسند و لازم است اطلاع‌‌رسانی‌های بیشتری در این زمینه انجام شود. 

مشاور عالی رهبری با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت و تجربه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ، ادامه داد: این وزارتخانه می‌تواند با همکاری بخش خصوصی در زمینه نمایش دستاوردها در کشور موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه جهاد در همه عرصه‌ها وجود دارد و حوزه علم نیز از این قاعده مستثنی نیست، بیان کرد: در پژوهشگاه شهید قاسم سلیمانی، فعالیت‌های درخور توجهی درحال انجام است و سالانه حداقل ۳۰ الی ۳۵ پژوهش در این مرکز انجام می‌شود.

احمدوند نیز در این دیدار با اشاره به اینکه به تدریج به روزهای شلوغ نمایشگاه نزدیک‌تر می‌شویم، گفت: در طول چند روز گذشته استقبال درخو توجهی را شاهد بودیم و امیدواریم نمایشگاه پُررونقی داشته باشیم.

رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران از نمایشگاه به‌عنوان فرصت «گردشگری فرهنگی» نام برد و گفت: بهت و تعجب بازدیدکنندگان خارجی از حضور مردم نشان از این ظرفیت دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: قبل از انقلاب، نمایشگاه کتابی در کشور نداشته‌ایم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تولید سالانه 110 هزار عنوان کتاب در ایران که 70 درصد از آن‌ها چاپ نخست است، گفت: حجم تولید فرهنگی درحال حاضر با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست که  از برکات انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود. 

احمدوند با بیان اینکه کامل‌ترین چهره ایران در نمایشگاه کتاب، تجلی پیدا می‌کند، افزود: در نمایشگاه امسال 500 نشست برگزار می‌شود و رفت و آمد نخبگانی درطول نمایشگاه، مرتب انجام می‌شود.

سرلشگر صفوی از غرفه‌های انتشارات سمت، سازمان جعرافیایی، مرکز اسناد و تحقیقات سپاه و مکتب سلیمانی بازدید کرد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها