شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
تغییر زمان برگزاری همایش ملی هویت و پیشرفت

دبیر همایش ملی هویت و پیشرفت با اشاره به تغییر زمان برگزاری همایش، گفت: همایش ملی هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی در روزهای 21 و 22 تیر ماه برگزار می شود.

سید محمد الحسینی در گفتکو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک گفت: به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای پژوهشگران تاریخ برگزاری همایش ملی هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی تغییر یافت.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا تاریخ 15 تیر ماه تمدید و زمان اعلام آثار برگزیده 20 تیر وزمان برگزاری همایش 21 و 22 تیرماه است.

الحسینی گفت: این همایش توسط استانداری استان مرکزی برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محوری‌ترین مشکلات اجتماعی در استان مرکزی بر اساس مسئله‌یابی علمی انجام شده توسط هیئت اندیشه ورز استانداری مرکزی، در حیطه هویت شناسایی شده است در راستای گفتمان سازی هویت، برگزار می‌شود.
دبیر همایش گفت: اولین محور این همایش بررسی مفهوم‌شناسی هویت و پیشرفت، ارتباط هویت اسلامی، ملی، قومی و انقلابی با یکدیگر، ارتباط هویت انسان و فطرت الهی او از منظر فلسفه و عرفان اسلامی، ارتباط هویت انقلابی و الگو نمایی های قرآن، ارتباط هویت انقلابی و تمدن نوین اسلامی، ارتباط هویت قومی و تمدن نوین اسلامی، مؤلفه‌های هویت قومی و انقلابی در استان مرکزی، مؤلفه‌های هویت دینی، تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فضای گفتمانی و نقش آن بر شکل گیری هویت تحلیل و فرا تحلیل نظری مفهوم هویت است.

وی افزود: محور دوم این همایش مطالعات آسیب‌شناسانه هویت و پیشرفت در استان مرکزی در ارتباط با رسانه‌های فراگیر، سیاست‌های حکمرانی و قانون‌گذاری آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه صنعت، کشاورزی و اقتصاد هنرهای هفتگانه ورزش همگانی، پهلوانی و قهرمانی معماری و شهرسازی مساجد و هیئات مذهبی میراث فرهنگی و آداب و رسومات محلّی مفاخر دینی، علمی، سیاسی، هنری و مفاخر عرصه جهاد و شهادت بهداشت، سلامت و جوانی جمعیت محیط زیست و اکوسیستم است.

الحسینی افزود: سومین محور همایش راهکارهای تقویت هویت و پیشرفت در استان بر اساس مطالعات و آسیب شناسی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها