چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
افزایش 20 درصدی تربیت حافظان قرآن کریم در زنجان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی گفت: خوشبختانه روند تربیت حافظان قرآن کریم در استان رشد صعودی داشته و در مقایسه با سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام حمید حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ در استان زنجان گفت: در این دوره 139 نفر از حافظان قرآن کریم حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه حفاظ در قالب حفظ 10 جزء و 20 جزء حضور داشتند، اضافه کرد: به همه افرادی که در این دوره شرکت کردند، مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم اعطا شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی بیان کرد: خوشبختانه روند تربیت حافظان قرآن کریم در استان رشد صعودی داشته و در مقایسه با سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ در بازه زمانی ۲۰ تیر تا ۵ مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه در حال حاضر 39 مرکز و موسسه قرآنی با اخذ مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: مؤسسات قرآنی دارای ظرفیت و پتانسیل مناسبی جهت ترویج مبانی و آموزه‌های قرآنی در جامعه هستند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به موسسات خانه‌های قرآنی روستایی افزود: برپایی کارگاه‌های قرآنی در سطح روستاها با هدف ترویج فرهنگ قرآنی از دیگر برنامه‌های این موسسات قرآنی است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان اضافه کرد: رشد فرهنگی و قرآنی نوجوانان و جوانان از رویکردهای برنامه‌ریزی در میان موسسات قرآنی سطح استان است که به همین منظور ویژه برنامه‌های موثری در ایام مناسبتی سال به ویژه ایام اوقاف فراغت در نظر گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها