چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
مجموعه داستانک جهادی‌های استان فارس در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

اولین مجموعه داستانک جهادی‌های استان فارس در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) - نجمه اشرفی: سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه  ناشران استانی نیز مانند هرساله حضور دارند و تازه‌های نشر را در سراها یا غرفه‌ها رونمایی می کنند.

میثم محمدی سرپرست گروه نویسندگان کتاب «اینجا باران می‌بارد» در گفتگو با خبرنگار ایبنا گفت: کتاب «اینجا باران می‌بارد» که حاصل تلاش تیم ۹نفره جهادگران اهل قلم گروه جهادی نادیان خدمت و مهر شیراز است و توسط انتشارات عصر صادق منتشر شده، عصر روز یکشنبه ۲۴اردیبهشت ماه ساعت۱۸ در سرای ناشران داخلی باحضور جمعی از جهادگران و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه کتاب 1402 رونمایی می‌شود.

وی درباره روند تولید این اثر توضیح داد: از سال۹۷ که برای نوشتن کتاب «اینجا رودخانه ای جاریست» با بچه‌های جهادی در یک اردو همراه شدم و صحنه های ناب جهادی را از نزدیک دیدم با خود عهد کردم که نگذارم این صحنه‌ها نادیده وناگفته بماند.



این نویسنده توانا افزود: همانجا اعلام کردم که قصد دارم کتابهای جهادی خودم را به تعداد کتاب‌هایم در عرصه ادبیات پایداری برسانم. اما پس از انتشار کتاب اول که روایتی از یکی از اردوهای گروه جهادی نادیان در روستاهای فارس بود، به فکر فرو رفتم که توانمند شدن بچه‌های جهادی برای انعکاس هنرمندانه این صحنه‌ها ضروری است. اگر خود جهادی ها دست به قلم بشوند سرعت تکثیر این آثار بیشتر خواهد شد‌.

محمدی که پیش از این بیشتر در حوزه ادبیات پایداری قلم میزد و آثار جذابی چون «داستان یک انسان واقعی» و «آه ماهی» را درکارنامه دارد، ادامه داد: شخصاً احساس می‌کنم گروه‌های جهادی باید خودشان به میدان بیایند و از هنرمندان همراهی بخواهند و آموزش ببینند اما وابسته نمانند. سیر تولید کتاب اینجا باران می‌بارد نیز با همین هدف آغاز شد و با بیش از یکسال آموزش مستمر در حال حاضر گروه جهادی نادیان چندین نویسنده در جمع خود دارند که امتحان خود را پس دادند و آثارشان چاپ شده است. ازطرفی توجه گروههای جهادی دیگر و سایر هنرمندان هم به این مهم‌ جلب کردند.

این نویسنده و مدرس داستان نویسی که روایتش از مدافعان سلامت در کتاب پروانگی به تازگی به چاپ‌چهارم رسیده،  به درخشش  کتاب اینجا باران می‌بارد در جشنواره ملی جهادگران اشاره کرد و گفت: جهادگران اهل قلم فارس در تجربیات ابتدایی خود خوش درخشیدند و در چهارمین جشنواره ملی جهادگران که اسفندماه۱۴۰۱ برگزارشد، در کنار آثار انتشارات های بزرگ کشور مانند سوره مهر و قدیانی مقام آوردند.

محمدی به اهالی هنر وادبیات مژده داد: یک کتاب گروهی درباره قدس و یک مجموعه داستانک درباره حضرت زهرا (س) هم با همین تیم جهادی در حال نوشتن هستیم که بزودی ثمرات آن را خواهید دید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها