دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
دومین شب مشاهیر بوشهر با عنوان «شب عبدالمجید زنگویی» برگزار می‌شود

آیین شب مشاهیر با عنوان «شب عبدالمجید زنگویی» به همت انتشارات «شروع» با همکاری موسسه هوشمند رسانه در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، شب مشاهیر ویژه‌برنامه‌ای است که از سوی انتشارات شروع نخستین بار در مهرماه سال 97؛ یعنی در دوران پیشاکرونا با عنوان «شب حسن زنگنه» برگزار شد و اینک دومین برنامه آن با عنوان «شب عبدالمجید زنگویی» با هدف تجلیل از این شاعر و ادب‌پژوه جنوبی به پاس بیش از 4 دهه فعالیت در حوزه شعرپژوهی و شناسایی ادبیات فولکور استان بوشهر با رویکردی زیباشناسانه، ساعت 19 چهارشنبه، 13 اردیبهشت در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه طباطبایی در بوشهر برگزار می‌‎شود. 

در این شب فرهنگی، رضا معتمد (استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار، نویسنده و منتقد ادبی)، عباس عاشوری‌نژاد (استاد دانشگاه و نویسنده)، بشیر علوی (استاد دانشگاه، نویسنده و منتقد ادبی)، سیدقاسم یاحسینی (روزنامه‌نگار، نویسنده و مورخ اجتماعی)، عبدالکریم مشایخی (مورخ) و مریم پرهیزگاری (استاد دانشگاه و نویسنده) درباره عبدالمجید زنگویی و نقش برجسته او در گردآوری اشعار فایز و تعدادی دیگر از شاعران محلی‌سرا و معرفی ادبیات فولکور جنوب سخن خواهند گفت.

همچنین در شب «عبدالمجید زنگویی» از کتاب «از فیض فایز» نوشته سیدقاسم یاحسینی که حاصل گفت‌وگوی وی با عبدالمجید زنگویی، برجسته‌ترین فایز‌پژوه بوشهری است، رونمایی خواهد شد. این اثر، صد و یکمین کتاب یاحسینی است که به همت انتشارات «شروع» بهار 1402 راهی بازار کتاب شده است.

به گزارش ایبنا، استاد عبدالمجید زنگویی پُرکارترین و مهم‌ترین شخصیت فایزپژوه در تاریخ ادبیات ایران و بوشهر محسوب می‌شود. او در فاصله سال‌های 1352 تا 1368 سه بار اشعار فایز را گردآوری کرد که بخشی از ویراست سوم بر اساس دیوان خطی به‌خط فایز بود. سهم وی در گردآوری و انتشار میراث شعری بوشهر از عصر قاجار تا امروز، منحصربه‌فرد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها