سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵
شصت و پنجمين دوره دانش‌افزایی زبان و ادبيات فارسی

شصت و پنجمين دوره دانش‌افزایی زبان و ادبيات فارسي، امروزبا حضور ۳۵ فارسی‌آموز، از ۱۰کشور جهان به همت مرکز گسترش زبان و ادبيات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اين سازمان افتتاح شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم افتتاحيه شصت و پنجمين دوره دانش‌افزايي زبان و ادبيات فارسي، عباسعلي وفايي ریيس مرکز گسترش زبان و ادبيات فارسي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: زبان و ادبيات فارسي امروز در جهان از جايگاه بسيار خوب و بالايي برخورداراست. فرهنگ و تمدن ايراني ريشه در تاريخ دارد و گستردگي و عظمت اين زبان غني را بايد در دل تاريخ جستجو كرد. 

ریيس مرکز گسترش زبان و ادبيات فارسي در ادامه با اشاره به تاثير زبان و ادبيات فارسي بر زبان و ادبيات ديگر ملل، به‌ويژه زبان و ادبيات عرب، تصريح كرد: بسياري از زبان‌ها، ادبيات خود را از زبان فارسي وام گرفته‌اند. ميزان تحقيقات و پژوهش‌هایی كه در زمينه زبان و ادبيات فارسي توسط دانشمندان، ايران‌شناسان و علاقمندان به اين زبان انجام شده است، به‌ويژه در ادبيات تطبيقي بسيار مورد توجه است. 

وی افزود: در طول سی سال اخير بسياري از كشورهاي دنيا رويكرد خوب و مناسبي به زبان و ادبيات فارسي کرده‌اند. 

وفايي در پايان با اشاره به حضور يك‌ماهه فارسی‌آموزان در ايران و مشاهده جشن‌هاي مردمي پيروزي انقلاب اسلامي، افزود: هدف از برگزاري اين دورها آشنايي با زبان و ادبيات معاصر و كلاسيك، تقويت محاوره و مكالمه زبان فارسي است. بازديد از مراكز فرهنگي، تاريخی، اماكن تفريحي و جذابيت‌هاي طبيعي دو شهر تهران و اصفهان از جمله برنامه‌های اين دوره با عنوان «آشنايي با فرهنگ و هنر ايران اسلامی» است.

مهمانان شصت و پنجمين دوره دانش‌افزايي زبان و ادبيات فارسي از كشورهای اكراين، ارمنستان، بنگلادش، فدراسيون روسيه، سوريه، عراق، گرجستان، ليتوانی، لهستان و فرانسه هستند.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها