چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
بهار قرآن و بهار طبیعت می‌تواند بهار کتابخوانی هم باشد/ اعتبار خرید کتاب هدیه بدهیم

سیدسعید میرمحمدصادق گفت: بهتر است همیشه اعتبار خرید کتاب هدیه بدهیم تا هر کسی با استفاده از آن اعتبار بر اساس ذوق و سلیقه خویش کتاب بخرد. کتاب مانند عطر است. افراد با توجه به ذوق و سلیقه خود عطر خاصی را می‌پسندند و هر کسی هر عطری را نمی‌پسندد. به‌ویژه در سال جدید تقارن جشن نوروز و ماه مبارک رمضان را نیز داریم و زمان برای کتابخوانی مهیا است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر سیدسعید میرمحمدصادق، دانش‌آموخته دکتری تاریخ ایران دوره اسلامی که کتاب «تاریخ صفویه به روایت سنگ‌نبشته‌ها» از جمله آثار اوست درباره مطالعه در روزهای تعطیل نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان گفت: کسانی که قصه‌خوان حرفه‌ای هستند، اگر به کتاب داستانی علاقه‌مندند، روزهای تعطیل نوروز زمان مناسبی برای مطالعه این کتاب‌ها است.

وی افزود: بهتر است همیشه اعتبار خرید کتاب هدیه بدهیم تا هر کسی با استفاده از آن اعتبار بر اساس ذوق و سلیقه خویش کتاب بخرد. کتاب مانند عطر است. افراد با توجه به ذوق و سلیقه خود عطر خاصی را می‌پسندند و هر کسی هر عطری را نمی‌پسندد. خصوصا در سال جدید تقارن جشن نوروز و ماه مبارک رمضان را نیز داریم و زمان برای کتابخوانی مهیا است.

میرمحمدصادق در ادامه بیان کرد: به یاد دارم دوره نوجوانی من با ماه مبارک رمضان در فصل تابستان شروع شده بود، مابین افطار تا سحر که فاصله کمتر بود، مطالعه می‌کردم. البته بعد از افطار و بعد از بازی فوتبال ساعت دوازده تا ساعت دو و نیم یعنی زمان قبل از سحر مطالعه می‌کردم. فرصت ماه مبارک و روزهای تعطیل زمان مناسبی است که به سراغ کتاب خواندن برویم.

وی گفت: البته در این روزها بخشی از زمان که به خواندن ادعیه و قرآن اختصاص دارد اما از بخش دیگری می‌توان برای مطالعه کتاب‌هایی که به آنها علاقه‌مند هستیم، استفاده کنیم. بهتر است کتابی را بخوانیم که به ذوق و حس ما نزدیک‌تر است.

این پژوهشگر تاریخ بیان کرد: علاقه‌مندان به کتاب در این روزها قدم‌زنان به کتابفروشی‌ها بروند، با توجه به فضای فرهنگی کتابفروشی‌ها در فضای کتاب‌ها قرار بگیرند. کتابی را دست بگیرند، بخوانند، از کتابفروش راهنمایی بخواهند و اگر علاقه‌مند بودند، خریداری کنند. بهار قرآن و بهار طبیعت می‌تواند بهار کتابخوانی هم باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها