سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
«هیولای اسب سوار»؛ روایت یک حقانیت تاریخی

کتاب «هیولای اسب سوار» یک رمان تاریخی برای مخاطب نوجوان است که با بهره‌گیری از منابع معتبر شیعی، مستند‌های روایت‌گونه از روزگار پیامبر اکرم(ص) و جانشینی امام علی(ع) را بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، این کتاب روایت داستانی از اثبات حقانیت حضرت علی(ع) برای جانشینی پیامبراکرم(ص) است که در آن، حکایاتی را از تاریخ ، اهل بیت(ع) و فضائل امیر المومنین(ع) نقل می‌کند که همه آن‌ها واقعیت دارند.

«هیولای اسب سوار» درباره شخصی به نام حارث بن نعمان و محاجه او با پیامبر اسلام است که از ماجرای جانشینی حضرت علی(ع) و نصب او به ولایت در غدیر خم خبردار می‌شود. او قطعیت این جریان را باور نمی‌کند و برای پرس‌وجو در این‌باره از شخص پیامبر گرامی اسلام(ص) راهی مدینه می‌شود.

این اثر در 4 فصل مختلف روایت می‌شود که هر فصل یک شخص راوی داستان است. حارث بن نعمان فهریِ ،عبدالله بن عَمرو مُزن، عباس بن عبدالمطلب عموی پیامبر و عمار یاسرصحابه سرشناس پیامبر از جمله کسانی هستند که داستان به نقل از آن‌ها بیان می‌شود.
 
کتاب «هیولای اسب سوار» به قلم مجیدملامحمدی سال 1402 توسط انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) در 212 صفحه قطع رقعی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها